Tillbaka i sadeln

Marion har blivit avkastad och skadat axeln och kan inte rida på ett tag, så idag bestämde Malin och jag att vi skulle komma ut och hjälpa till lite! Jag har ju inte suttit på en häst på fem år så det är ju ingen överdrift att jag kände mig en smula ringrostig till en början. Malin började med att värma upp Åke, som var på sitt snällaste humör, sen tog jag över Åke och Malin red Loppan. Det gick bra! Först kändes det som armar och ben flaxade åt alla håll, men när Marion kommit med några god råd och jag vant mig så gick det bra. Jag till och med galopperade! Kanske inte låter så märkvärdigt, men Åke är över 1,70 i manken så det blir en jädra sjögång när han sätter fart. 
 
 
Men shit vad roligt det var! Jobbigt men kul. Eftersom Åke är så vansinnigt stor blir det ju rena styrketräningen bara att ta på honom täcke. För att ens ta sig upp i sadeln behöver man en pall. 
 
Sen kom Elisabeth och vi hjälpte Marion att packa höpåsar innan hon bjöd på soppa och fika. Jättetrevlig dag! När Malin och jag skildes åt sa vi att det här gör vi om snart.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0