Tillsammans är bra

Efter Napoleonspektaklet känner jag att jag måste vara lite seriös också. En kille i en svensk DM-grupp jag är med i på FB hade filmat konserten på Friends. Jag hade inte sett mer än några små sekvenser och inte brytt mig så mycket, men några uttryckte intresse av att få hela konserten på dvd om det var möjligt och i så fall hur mycket skulle det kosta. Visst, tyckte han, det skulle väl gå att ordna. Men i stället för att folk skulle swisha honom några spänn för porto startade han en insamling så de som var intresserade skänkte portopengarna, eller hur mycket man nu kände för, till Barncancerfonden i stället. Insamlingen skulle vara öppen i två veckor och målet var att få in 500 kronor. Med facit i hand visade det sig att det var en minst sagt blygsam målsättning. Igår var sista dagen och sist jag tittade var summan uppe i över 24.000 spänn! Tjugofyra tusen! I en liten Facebookgrupp med svenska Depeche Mode-fans. Jag ville inte ha någon dvd, men pytsade in en femtiolapp bara för att jag tyckte det var en så fin sak, och jag tror många med mig gjorde så.
 
Solidaritet liksom, rätt schysst påfund ändå. 
 
På fredag bär det av till London! Apropå bananer... British Airways har ju haft datahaveri av episkt mått men det verkar ha ordnat upp sig. Väderleksrapporten igår lovade regn hela helgen, men det verkar ha ordnat upp sig det med. Jamen då kör vi då! Halv fyra på morgonen ska jag hämta Annelie, snaaaark.... Men vafan, vi ska till LONDON baby! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0