Oh, Tiger Lou

Det blev inte mycket till återhämtning efter turnépremiären. Redan dagen efter var det dags för en ny konsert. Aningen mindre scen och publik dock! Tiger Lou spelade på Klubb Mono, som huserar i Konserthusets foajé. Det lät lite märkligt men Tiger Lou är ju asbra och jag har inte sett dom sedan 2006, så Elisabeth och jag gick dit. Vilket toppenställe! Det fanns mysiga soffor, en dj spelade bra musik, och så bjöds det på snacksbuffé! Nachos, oliver, grissini, grönsaksstavar, dipsåser etc. Jag käkade nachos med dip så det nästan rann ur öronen. Först var det förband, någon kille som körde några låtar som allihop lät likadant.. Sen var det Tiger Lou! Dom blandade gammalt med nytt och mina favoriter "Sell out" och "Nixon" var med. Som extranummer blev det dom allra allra bästa - "Sam, as in Samantha" och såklart "Oh, Horatio". Eftersom det varit totalt knäpptyst från Tiger Lou i typ 10 år har jag nästan glömt bort dom. Dom var jättebra! Och som sagt en jättemysig klubb, dit går jag gärna igen.
 
Medan vi satt och snackade innan de började spela kom det fram en tjej och ba "Ursäkta men jag måste fråga.. Du ser ut som en tjej som lyssnar på Depeche?". Haha! Hon hade också varit på Friends och ville veta vad jag tyckte, och så snackade vi lite om det. Jag kände igen henne från releasefesten på Plektrum, men eftersom hon uppebarligen inte kände igen mig sa jag inget. Man vill ju inte låta som en stalker.
 
Jättetrevlig kväll även om jag var bra trött när jag kom hem.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0