Lite girl power efter en dårvecka

Herregud vilken dårpippivecka det varit på jobbet! Vi har varit en man kort hela veckan och utöver det har det varit sjukdom, VAB, ledigheter etc etc etc. Det bara rasade in mail och bokningar hela tiden, telefonerna gick varma och det kändes som att vi aldrig hann ikapp. Pust! 
 
Jag var helt slut i fredags och inte ett dugg sugen på baluns, men Elisabeth och jag hade biljetter till Little Jinder på Frimis så det var bara att piffa till sig och knata iväg. Vi började med öl på vår gamla arbetsplats som numera är ett hotell. Det var väl inte det festligaste stället, typisk hotellbar, men nu har vi varit där i alla fall och testat. På Frimis var det jättelite folk när vi kom, men sedan fylldes det på. När vi stod på dansgolvet och väntade på att det skulle börja tyckte jag att jag såg Marcus stå bara ett par meter bort. Nu har jag inte sett honom sedan förra sommaren så jag var osäker på om det var han. Han är duktig på att uppdatera på fejjan allt han gör så jag kollade mobilen och mycket riktigt hade han skrivit att han och kompisarna väntade på Little Jinder. Jag tänkte att jag skulle busa lite så jag kommenterade hans inlägg med att jag stod två meter till vänster om honom. Sen var det bara att vänta någon minut till han tog upp mobilen. "Kolla, nu ska vi se om han ser vad jag skrivit" sa jag till Elisabeth. Haha, det såg så roligt ut. Han läste, rynkade pannan, och började sedan irra med blicken över alla människor tills han såg mig där jag stod och flinade. Det var jättekul att ses och tydligen tummade vi på att ha 80-talsfest hos honom på lördag! Mjaha, vi får väl se hur det blir med den saken men om han minns att vi tummat och fortfarande är sugen så tackar inte jag nej!
 
Little Jinder var bra! Nu stod M och stundtals pladdrade hål i huvudet på mig, men när han inte gjorde det så tyckte jag hon var bra. Jag ska inte påstå att jag lyssnat särskilt mycket på henne, faktiskt inte alls förutom när jag gjorde mig i ordning i fredags kväll, men jag tycker hon är helt awesome även utanför det musikaliska.
 
Efter konserten köpte vi en öl och trodde det skulle bli dans och hålligång ett tag till, vilket tydligen är en helt orimlig förväntning på en nattklubb en lönefredagkväll.... Dom skulle nämligen stänga, och det illa kvickt! Sjukt dåligt att inte säga det i baren, varför har man ens baren öppen om man ändå ska stänga?? Vi fick hetsdricka medan en surmulen vakt otåligt hovrade runt oss som en asgam, men jag fick lämna halva min cider för jag kunde inte bälga i mig hur fort som helst heller. Vi tog en promenad på stan innan jag åkte hem med sista bussen.
 
En kul kväll även om det blev ett lite märkligt slut.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0