Picnic med Jakob

Jättekul eftermiddag/kväll i hemmahooden igår! Morsan hade informerat mig om att det skulle vara något gratisevenemang som hette "Picnic i Parken" i Stadsparken och att Jakob "den där killen som du lyssnade så mycket på" Hellman skulle spela. Får ju inte missas! För maximal effektivitet styrde jag upp en date med Magnus innan, så fick jag träffa honom och dessutom leverera bajsande Darth Vader till sin nya ägare. Skickade även med en infolapp med förklaring på flera språk om vad tusan det var för något (hallå, El cacaner, vet inte alla att det är den mest katalanska av souvenirer?), ifall det eventuellt skulle dyka upp en fråga i det luxemburgska hemmet :) Vi träffades vid vår gamla högstadieskola och smög runt och kikade in i fönstren, och sen tog vi en promenad och snackade skit innan han var tvungen att hasta vidare. Jättekul att ses, och vi var väl ganska eniga om att det inte behövde gå fem år mellan tillfällena.
 
Sen stack jag in till stan och stadsparken, där jag i väntan på Annelie lyckades lokalisera Jessica och Lotta och hejade på dom. Sen dök Annelie upp och vi gick och satte oss längst fram såklart och väntade på Jakob. Det var asmycket folk i parken, folk hade gått man ur huse och släpat med sig filtat och campingstolar och allt möjligt. När vi satt där upptäckte jag att Majsans man satt snett bakom oss. Jag har ju vad jag vet aldrig träffat honom utan känner bara igen honom från bilder på typ Instagram och FB, men jag höll lite span ifall Majsan skulle dyka upp och det gjorde hon. "Åsa är också här" sa hon, och pekade, och så fick jag träffa Åsa också. Sen susade Mats förbi, men han hade bråttom så vi hann bara vinka åt varandra. Men sjukt kul att få se så många gamla bekanta!
 
Well, sen höll vi på att få en ny bekant också, en vilt främmande kvinna som satte sig bredvid oss och var så oerhört kontaktsökande att jag knappt vågade titta åt hennes håll. "Är det här en ny låt?" frågade hon när Jakob körde "Tåg" - som ju bara är 28 år! *dåndimpar* Hursom, Jakob var precis lika flummig och trulig och gullig som 1989. Han spelade en hel del nytt (eller i alla fall sånt som inte getts ut på skiva vad jag vet) och givetvis även gammalt. Vi fick höra "Du är allt jag vill ha", "Vackert väder", "Tåg", "Hon har ett sätt" och såklart "Vara vänner".
 
 
Fantastiskt kul kväll, även om allt skratt och blaj och återhållet fniss gjorde mig totalt slut och gav mig huvudvärk när jag kom hem. Totally worth it, såklart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0