Calleth Håkan, cometh Ola!

Det blev en riktig urladdning i fredags, på alla sätt. Jag och Elisabeth var i Brunnsparken långt innan de öppnade, och vi var ju inte själva. Vi köpte lite picnic och satt och snackade i solen ett par timmar innan vi blev insläppta. Vi stod långt fram i kön vilket var skönt för herregud vad folk det var! 
 
Först var det nån kille som var nästan som ett förband, Erik nånting hette han. Har aldrig hört talas om honom, han rappade och det är ju inte riktigt min kopp av te om man säger. Men sen kom Håååkan!!
 
 
Jag ska erkänna att jag inte alls lyssnat mycket på senaste skivan. Dels för att jag haft annat för mig och sen så tycker jag faktiskt inte den är så vidare värst bra. Jag äääälskar ju hans första skiva, och till min stora glädje spelade han fem låtar från den - bland annat "Uppsnärjd i det blå" som är min näst bästa Håkan-låt av alla! Det blev överlag mycket gammalt och inte så himla mycket nytt alls och det var ju bra. Silvana Imam dök upp som gästartist. Ytterligare en jag har noll koll på, men det vet jag i alla fall vem det är. Men det var inte nog med det. Sen kom Ola Salo! Gulle-Ola! Han och Håkan sjöng "Calleth you, cometh I"! Det är sant! Jag höll seriöst på att smälla av. Jag gallskrek som en Beatlesflicka och sen, well, sen blev det blött i ögonen, det ska erkännas.
 
 
Det är ju en av mina bästa låtar i hela världen, och efter The Arks nedläggning trodde jag ju att jag aldrig mer skulle få höra den live. Men det fick jag! Alltså, det var så braaaa. Helt fantastiskt, det kan vara den bästa Håkan-konserten ever.
 
När det var slut cyklade vi in till stan och efterfest på Frimis, där vi fick dansa till massa Håkan såklart, men även Depeche, Pet Shop Boys och otippat mycket Spice Girls! Det var jättekul. 
 
Dagen efter var jag helt mosig hela jag, trött i både kropp och knopp, och alldeles varm i hjärtat. Fy satan vilken bra kväll!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0