Kentfest i hemmahooden

Helt sjukt, det är ett år sedan vi vinkade tack och adjö till Kent på Tele2. Det "firades" med fest på Lokomotivet igår. Vi började med middag på Grappa. Jag har bara varit där en gång tidigare, men det är ju en gång mer än jag varit på någon av alla andra restauranger som dykt upp sedan jag flyttade från stan, så det fick bli vårat val. Mycket bra! Jättesnabb service och god mat. Sen stack vi till Lokomotivet. Där har jag varit mer än en gång men jag har lika svårt att komma ihåg vägen varenda gång. Det gör ju inte saken lättare av att de gräver och bygger i området. Hursom, väl på plats började vi med att köpa tishor! Jag har faktiskt bara en Kent-tisha och den *harkel* är i minsta laget så jag var TVUNGEN att köpa en till. Sen kan man faktiskt inte ha för många bandtishor och så är det med den saken. 
 
Det var någon slags art performance-grej med folk som var utklädda och hade diverse pantomimliknande grejer för sig, men det försökte vi ignorera. Karolina Wallin Pérez uppträdde och hon var jätterar och bra. Folk sjöng som dårar och vi hamnade mitt bland de värsta fyllegaphalsarna och fick flytta på oss efter ett tag. Överlag var folk oerhört onyktra, och det säger jag inte bara för att jag själv var nykter. Hursom, sen blev det dans och hålligång med Fredrik Strage som dj - för kvällen iförd tisha med Eskilstunas stadsvapen på! *asg* Bra där, inga halvmesyrer! 
 
Det var kul att få dansa till Kent ett par timmar, och när gaphalsarna blivit utslängd och de värsta fyllona droppat av så var det en mycket trivsam tillställning. Medelåldern tog dock ut sin rätt och krävde två middagslurar på soffan idag. Hej och hå.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0