Den vilda slipsjakten

För några veckor sedan fick jag någon fix idé om vad jag ska ha på mig när jag ska på Depeche-festen i Göteborg nästa helg. Jag ville köra någon slags Kraftwerks Man Machine-stil, fast tvärtom. D v s svart skjorta och röd slips. Jag gillar ju att gå all in när det är fest, så varför snåla när man ändå är typ 27 mil hemifrån bland bara främmande människor? Svarta skjortor är det ju ingen brist på i det här huset, men någon röd slips har jag inte. Idag åkte jag och Ebba ut till Marieberg en sväng. På min inköpslista stod coolt sminkpyssel, röd slips, svarta hängslen. Well, det gick väl sisådär. Det coola sminkpysslet blev inte riktigt som jag tänkt mig men det kan nog blir bra ändå. Slipsen och hängslena däremot var det ett jädra bestyr med. Jag tror jag var in i varenda herrklädaffär. Antingen var de asdyra eller i fel färg. Folk vill tydligen inte se ut som tvärtemot-Kraftwerk, quelle surprice.
 
Jag: Har ni någon enfärgad, röd slips, utan prickar och krusiduller?
Jätteung expedit: *börjar riva runt i lådor och skåp* Eeeh.... nej, tyvärr...
Jag: Okej. Men hängslen, har ni det?
Jätteung expedit: *letar hyseriskt runt och smäller och slår i skåpluckor* Eeeh...neeej du, det verkar inte så.
Jag: Okej. Era kunder kanske inte går på synthfest så ofta!
Jätteung expedit: *nervöst skratt* Ehm.. 
 
Jag var helt klar på vad jag ville ha: en röd slips, absolut inte en svart. Svarta hänglsen, absolut ingen annan färg. Vad jag kom hem med? En svart slips och mörkblå hänglsen. Häpp! Nu slutar det väl ändå med att jag tycker jag ser ut som en idiot och tar på mig något helt annat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0