Gratisaktiviteter - denna vecka vernissage

Jag försöker (läs:måste) spara och snåla så mycket jag kan just nu (gotta love att vara vikarie...) och Ebba med, så nu försöker vi hitta på gratisaktiviteter. Igår var vi kulturtanter och gick på vernissage på Örebro länsmuseum (tror jag det heter, hrm..). Det var Roine Magnussons fotoutställning "Faces I have met" som invigdes. Fantastiska foton på djur, men precis som Ebba så tyckte även jag att det saknades  bakgrundshistoria till bilderna. Det hade varit skoj att kunna läsa om hur bilderna blev till och var de var tagna. Men men, klart sevärt i alla fall för bilderna var jättefina. 
 
 
Sen var vi även ner i klenodkammaren och kikade lite, och så tittade vi lite på någon Örebro-utställning. Jag försökte komma på om jag varit på museet någon gång tidigare, men jag tror fasen inte det. Inte en enda gång? Helt otroligt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0