Gratisaktiviteter - denna vecka grillfest och vandring

Visst, det var förra veckan om man ska vara petig, men jag orkade inte skriva igår. Noga då. 
 
Hursom, i fredags bjöd jobbet på grillfest. Kul! Dessutom var den förlagd ca 40 meter från mitt hem så det var win hela vägen liksom. Det blev en lugn tillställning vilket var väldigt skönt. Prat, mat och Kristoffer var i högform så det blev en hel del skratt också. Jag imponerade stort på kollegorna med mitt sminkade, blingade party-jag. "Guuud så snyggt, sån där ögonsminkning har du inte haft förut!". Ehm, nej jag sminkar mig sällan som en drag queen när jag ska jobba. Orka med det. Men det var ju trevlig att visa att jag inte alltid ser ut som en bättre begagnad slafs! Vi var över 70 personer anmälda så det var en hel hög med folk jag aldrig träffat tidigare, och alla fick jag inte möjlighet att hälsa på heller i vimlet. Men några namn fick jag ansikten till (och några fick jag lite skvaller om också, hehe) och det är alltid kul. Det blev en precis lagom kväll, och lagom är fan inte fy skam. Jag höll mig till Fanta hela kvällen (förutom en fjärdedels smutt på någon helvetessnaps som D trugade i mig) och gick hem tidigt, mätt och belåten.
 
I lördags skulle jag nämligen vara pigg och rask i benen, och körduglig, för då hade jag lovat Ebba att vi skulle ut och gå på långtur i för henne nya domäner. Vädret var sannerligen med oss, strålande sol, så vi tog hundarna och lite matsäck och knatade iväg.
 
 
Vi startade vid USÖ och gick förbi Alnängsbadet, där hundarna fick doppa sig lite, vidare ner till Naturens Hus-Rävgången-Rynningeviken. 
 
 
Jag och Husmor promenerade jämt här när vi jobbade natt ihop och jag bodde i stan, men det var ju 14 år sedan så mycket har hänt sedan dess. 
 
 
Hundarna skötte sig superbra, trots att de knappt umgåtts nånting tidigare. Partyvalpen försökte ignorera småknattarna mest hela tiden, och dom i sin tur tyckte hon var lite läskig när hon blev helt sprallig efter badet och for fram som nån jäkla Spökplumpen. Det var skönt att det gick så bra, hon kan vara lite tjafsig och tråkig med andra hundar annars. 
 
En sak som inte ändrats sedan sist var kossorna!
 
 
Dom fanns kvar, även om jag nog tror att det var annan modell på dom förr. Dom här hade ju väldigt stora horn måste jag säga, eller så är det jag som blivit gammal och ängsligare.
 
 
Kofie! Värsta posör-korna, och notera Partyvalpens fotobomb-försök i nederkant. Det var bara hennes efter-bad-Stig-Helmer-tofs som kom med (amatör!). 
 
Det blev matsäck och lite vila i en raststuga innan vi vandrade vidare. Även på hemvägen stannade vi till så hundarna fick svalka sig med lite bad. 
 
 
Vi var ute och gick i närmare 4 timmar och avverkade 1,5 mil ungefär. Både hundar och mattar var rejält trötta efteråt, men mycket nöjda. Partyvalpen är ju trots allt drygt 8 år och ingen ungdom längre, och var alldeles stel och lite stapplig när hon hoppade ur bilen när vi kom hem. Förmodligen blev hon lite kall av badet, för när jag torkat henne med ett badlakan och hon sen fått sova i soffan en stund så var hon fin igen. Om än trött, och HUNGRIG! 
 
Ytterst trivsam dag! Hösten får gärna fortsätta på det här viset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0