Kulturtant för en kväll - finkulturtant t o m

I torsdags kväll var jag på en spännande utflykt! Elisabeth hade fixat biljetter till Konserthuset, där Edda Magnason skullle sjunga Björk-låtar ackompanjerad av Svenska Kammarorkestern. Jag hängde bara med och hade absolut noll koll, så jag blev jätteöverraskad när jag kom dit och läste i programmet och såg att de skulle vara tre solister och att det dessutom skulle blandas in lite Kraftwerk. Det lät ju helskumt! Solister var Edda Magnason, Jenny Wilson och Moto Boy. Jag har ju ingen vidare koll på någon av dom ska erkännas, även om jag hört talas om dom och vet vilka de är.
 
Alltså, det var verkligen jättecoolt! Bäst var faktiskt Moto Boy, han var skitbra. Björks låtar gjorde sig fantastiskt bra i kammarorkester-tappning. Min bästa Björk-låt är "Bachelorette" och den gjorde Jenny Wilson med den äran. Just den här konsert var det dock "Hyperballad" och "Human behaviour" som var bäst, för det var ett sånt fantastiskt arrangemang. Edda och Moto Boy körde "Hyperballad" tillsammans, sen växlade den över till Kraftwerks "Metal on metal", som sedan gick över i "Human behaviour" som Moto Boy körde, med "Metal on metal" i bakgrunden hela tiden. SÅ jäkla coolt! 
 
 
Väldigt otippad kombo med Björk, Kraftwerk och Kammarorkestern, men det visade sig ju bli hur bra som helst. Mycket lyckad kulturtantsutflykt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0