Söndagshajk med korvgrillning

Det börjar bli ordentligt kallt nu (hur fan jag ska palla när det blir massor med fler minusgrader undrar jag varje år, men på något sätt har det ordnat sig varje år) så jag föreslog att vi skulle grilla korv på vår hajk. När vi vandrade Ånnaboda-Suttarboda för några veckor sedan såg vi att det fanns en grillplats vid Ånnabodasjön nära parkeringen, så mitt förslag var att gå runt sjön och sen hämta grillgrejerna i bilen, så slapp vi släpa på det. Ebba gick all in kan man säga och asade med kol, tändvätska, tidningspapper, något att tända med, grillpinnar, pinnbrödsdeg, korv, honung, smör, kniv (egengjord! Sådär som man tydligen får göra på mellanstadiets slöjd i Norrland), sekatör och fan och hans moster. Jag har tidigare sagt att det är som att var på utflykt med McGyver, men nu var det mer som att grilla med Skalman :) 
 
Hursom, vi började med att promenera! 
 
 
Det var inte så mycket snö, men man fick lite vinterfeeling i alla fall. Efter en stund kom dessutom solen!
 
 
Jag är inget vintersupporter men är det inte mer snö än så här och dessutom sol så klagar jag inte.
 
 
Med rosor på kinden och solsken i blick! Well..
 
 
Grillmästaren. Det tog en faslig tid för första omgången korv att bli klar, men sen rullade det på.
 
 
Partyvalpen var väl inte döimpad över att få sitta och vänta medan vi åt, men hon fick smaka lite korv hon med.
 
Lagom när vi nästan var klara så bara rasade det in folk till rastplatsen, och dessutom började det blåsa jättekallt, så det passade bra att åka hem. Väl hemma var jag rejält frusen och trött så jag la mig under en filt i soffan och somnade utan att byta kläder så nu luktar det eldsvåda om precis allt.
 
Jättemysig utflykt var det i alla fall!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0