Näst sista konserten

Igår spelade Kent i Örebro för sista gången. Ever. Jättemärkligt! Skulle man känna depp eller pepp liksom? Eftersom vi ju även ska se dom på Tele2, den absolut sista konserten, valde jag att försöka vara lite pepp. Elisabeth och jag gick först ut och åt och babblade innan vi traskade till Conventum. Det gällde att vara med på momenten, för det jag sett på sociala medier är att dom börjar prick på minuten på utsatt tid. Mycket riktigt. Vi var där typ 8 minuter innan och hann hitta bra platser innan det började (varför sover folk utanför lokalen? Det är ju bara att knata dit i hyfsad tid så får man bra platser).
 
Det blev inte riktigt den urladdning jag hade trott att det skulle bli. Låtlistan lämnade faktiskt en del att önska. Visst har man alltid synpunkter och önskemål, men den här gången var det fler låtar än vanligt jag saknade (400 slag, Skisser för sommaren, Skogarna, Petrolium, Socker mfl). Alltså, det var ju bra! Självklart! Men jag var inte i samma hyperextas som jag brukar. Kanske lika bra det, så blir man inte så emotionell. Nu klarade jag mig bra, det var bara när de körde "Mannen i den vita hatten" som jag blev lite våt i ögonen och svajig i rösten. Än finns det tusentals tårar kvar, för att travestera den gode Bono-Jocke. På Tele2 kommer jag garanterat grina som ett barn.
 
Sista låten blev ju självklart "Den sista låten" och då hade bandet bytt kläder. Pluspoäng! 
 
 
Efter konserten skulle Martin och Markus vara djs på Ritz så vi gick dit. Herregud vilket dårhus. Det var jättelite folk där och vi höjde medelåldern med ett par decennier kändes det som. Jag kände mig NÅGOT malplacerad. Mest unga killar var det där och dom var på hugget må jag säga. *matt* Efter ett tag droppade det in lite mer Kent-fans och sen körde dom igång och dj:ade och då dansade vi järnet till Primal Scream, Bronski Beat, Leila K och lite smått och gott. Det var asroligt! Eftersom både Elisabeth och jag skulle upp och vara någorlunda alerta idag blev det inte så jättesent och heller inget våldsamt festande. 
 
Näst sista konserten ever.. Hur vi ska palla med Tele2 återstår att se, det kommer ju bli som att gå på begravning. Hua. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0