Jonas Gardell, 30 år tillsammans

Det var ett väldigt rännande på Conventum för mig den här helgen. Igår var det dags för mammas förskottsjulklapp - att se Jonas Gardell. För vilken gång i ordningen vet jag faktiskt inte, men första gången vi såg honom var vintern -93/94 så det har ju blivit ett antal föreställningar. Vi började med att äta brakmiddag på Al Forno. Vitlöksbröd, grillad oxfile, tiramisu - jag blev så mätt att jag höll på att smälla av.
 
Föreställningen var skitbra! Såklart. Skoj och allvar blandades på Jonas Gardells speciella och unika vis, och stundtals skrattade jag så jag höll på att tappa rösten. Morsan garvade så hon grinade.Extranumret med allsång till elcittra var helt fantastiskt, gud som vi skrattade!
 
Ytterst trivsam kväll! Idag blev det däremot en smula långdraget för mamma då SJ i vanlig ordning drabbades av signalfel och förseningar så mamma kom hem två timmar senare än beräknat. Stön. Själv jobbade jag bara halva dagen och fick ett hastigt påkommet möte med chefen som gav mig massa positiv feedback och erbjöd mig förlängning på heltid fram till sommaren. Tjo!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0