Spontantripp till hemmahooden

Jag visste att det var Springpride i E-tuna den här helgen och att paraden skullle vara igår, men eftersom vädret varit lite hejkon bejkon och inte särskilt trevligt så tänkte jag inte så mycket på det. Men sen såg jag på Instagram att Majsan lagt upp bilder från "Ecce Homo"-utställningen i Klosters kyrka. Den har jag velat se i flera år och Majsan sa att den bara skulle hänga där den här helgen, så då frågade jag Ebba om hon ville följa med på en hastigt påkommen roadtrip och det ville hon (quelle surprice!). Vädret såg dessutom ut att kunna bli riktigt bra så då bestämde vi att vi även skulle kolla på paraden. Vi började dock i kyrkan, där jag inte varit sedan jag var på adventsgudstjänst i gymnasiet och det var ju ett tag sedan. Det var jättefint i kyrkan! Massor med tända ljus, en kör stod längst fram och sjöng och när vi gick in möttes vi av en präst som förklarade vilken rutt vi skulle ta för att se fotona i den ordning konstnären tänkt. Alltså, utställningen var helt fantastisk!
 
 
 
 
 
Just den här bilden är nästan lite för stark faktiskt, jag får ont i hela hjärtat av den.
 
Som sagt, fantastisk utställning och jag är så glad att jag äntligen fick se den. 
 
Sen knatade vi till Fristadstorget och satt på en bänk i solen och snackade. Fick Pride-kondomer av universitetshälsan tror jag det var. Ebba kände sig optimistisk och tog två :) Jättemycket folk var det på stan. Sen gick vi till Stadshotellet för att kolla på paraden. 
 
 
 
Biff Grill och Bar tror jag den här discovagnen tillhörde.
 
 
Det var musik, folk, flaggor och plakat. En del hade ansträngt sig lite extra.
 
 
 
Vi gick faktiskt med i paraden, men det var för att det var enda sättet att ta sig över gatan :) 
 
Väldigt trevlig utflykt! På lördag bär det av igen, då är det matmarknad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0