Påskveckan

Det där med långledigt och påsklov är so very last year för mig. Nä men jag fick vara lite ledig faktiskt. På skärtordagen jobbade jag och hade medarbetarsamtal med chefen. Det var en liten sak som tyngde mig, ingen stor grej men jag ville ändå föra fram det, och jag fick bra feedback på det. Jag är ju egentligen en rätt stark person och har alltid varit väldigt trygg i mitt jobb men året som arbetslös och att sedan vara ny på jobbet har rubbat självförtroendet och gjort mig osäker och rädd att göra fel (främst för att det ställer till det för andra människor och inte bara mig själv). Hursom, jag fick bra respons och, haha, dessutom lite löneförhöjning! 
 
På långfredagen cashade jag in min största pensionärsjackpot hittills tror jag. Jag vaknade klockan 6 och kunde inte somna om. Det som stod på agendan var att åka till Willys och storhandla (glitter och glamour!) men dom skulle ju inte öppna än på ett par timmar så det var bara att vänta. På kvällen stack jag hem till Ebba för soffhäng, godis och skitsnack. Skönt att bara ta det lugnt och bladdra lite. På påskaftonen vankades lite utgång på lokal, med betoning på lite. Jag skulle syntolka på söndagen så jag tog det verkligen lugnt. Jag och Maria stack till Elisabeth där vi tog lite öl/cider och snackade. Elisabeth och jag var lite vemodiga över det här med att Kent ska lägga av och funderade på hur sista konserten blir. Kommer dom att spela "Mannen i den vita hatten"? Kommer vi att gråta? På a svarar vi förhoppningsvis och på b förmodligen. Maria tyckte vi var "gulliga" när vi satt och ältade, haha. Vi gick till Pitchers där jag drack cola (!) och tog bussen hem vid ett. Jag ville vara pigg och rask när jag skulle jobba dagen efter och det var tur det, för det blev teknikstrul innan jag ens hann börja. Inte mitt fel! Men lik förbannat trist att behöva ringa ljudteknikern på påskdagsmorgonen. Sen fick jag ringa honom en gång till när jag lyckades klanta mig och fippla på nån inställning.... Aja, jag hoppas mina yrkesskills och fantastiska personlighet (*host*) väger upp min totala inkompetens när det gäller teknik... 
 
Tja, sen var det bara en ledig dag kvar. Även om det blev lite hackig ledighet var det ändå grymt skönt. Hann både städa och läsa bok och bara vila.
 
Två konserter har jag lyckads planera in i sommar också! Marit Bergman och Weeping Willows. Båda spelar på Stadsträdgården i Örebro. Det ska bli skoj, jag har inte sett vare sig Marit eller WW och inte heller har jag varit på Stadsträdgården vad jag kan minnas så det blir idel nyheter. Inte var det särskilt dyrt heller. Kul!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0