Oxveckan - 10 down, 2 to go

Nu börjar det kännas lite slitigt. Jag har ju för tusan inte ens kommenterat Mello-finalen som var för flera dagar sedan! Rätt låt vann! Det blev ju ingen promenadseger precis och det var alldeles för jämnt där ett tag så jag var tvungen att rösta. Uppenbarligen var jag inte ensam om den tanken för först gick det inte att komma fram. Det är ju tur att jag är både trött, gammal och vid tillfället även nykter, annars hade jag väl fått ett utbrott. Någon schlagerbaluns var bara att glömma. På dagen var jag på verksamhetsplanering med jobbet och kombon tänka och brunch gjorde mig helt utmattad. Sov lite middag och vaknade helt yrvaken kvart över sex på kvällen. Jag orkade inte umgås med en enda människa till kände jag, utan det fick bli chips och ensam-Mello. Jag älskar Gina Dirawi och hon hade gott och väl kunnat hålla i finalen själv i stället för med den hopplösa sidekicken hon hade nu. Hu så tafflig han var.
 
I söndags var jag i syntolkstudion hela dagen. Såhär i efterhand är jag inte nöjd med min insats, men föhoppningsvis går det bättre nu på söndag. 
 
Majahaja, och i måndags bestämde sig Kent för att berätta att de lägger ner. Det var ju trist som fan. Ännu tristare att de inte kommer till hemmahooden på avskedsturnén. Först blev jag irriterad men sen insåg jag att det ju inte finns någon vettig lokal där. Dom gånger jag sett Kent i E-tuna har varit på sommaren, i Parken Zoo och Sundbyholms slott, och där har man ju inte någon lust att vara på senhösten/vintern. Lokomotivet är inte tillräckligt stort för bygdens söner, det hade blivit fullkomligt kaos. Well, jag har ju sett Kent i Crazys källare också men den är ju verk-li-gen i minsta laget :) Om den ens finns kvar. Hursom, det får bli Conventum då. Om vi får biljetter. Risken finns att det blir biljettkaos á lá Håkan. Så på min efterlängtade lediga dag kommer jag först åka till bilprovningen och sen sitta och glo på Ticnet och bli förbannad. Klackarna i taket, det är glitter och glamour in abundance just nu! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0