Ändrade planer och oxvecka

Det blir inget Elephant Run för mig och Ebba i sommar. Det känns jättetrist, men vi kommer helt enkelt inte hinna träna tillräckligt. Prestationen är visserligen sekundär i det här fallet, men man vill ju ändå känna att man har en chans att genomföra loppet. Sen ska det ju vara kul, det är det viktigaste, och om man bara känner stress inför hela grejen så är det lika bra att strunta i det. Stress är verkligen det sista både Ebba och jag behöver just nu, så vi tar det nästa år i stället. Tråkigt som fan, men så får det bli. En annan plan som också verkar gå i stöpet är min och Elisabeths resa till Frankrike och fotbolls-EM. Man kan väl säga som så att vi gärna vill ha fasta jobb där man får ha betald semester och inte förväntas jobba när alla andra är lediga... Vikariat suger fett! 
 
 
 
Ebba och jag funderar på att ta en chartervecka senare i september. Sol och bad och avkoppling - det kan vi behöva! Jag ska försöka överleva de närmsta två veckorna först bara. Jobbar 12 dagar i rad och sedan 6 dagar i veckan fram till Valborg. Nu gäller det att inte bli sjuk... Det blir en utmaning men som jag konstaterat hundra gånger tidigare är det bara att roffa åt sig alla jobb som erbjuds.
 
Måste nog boka den där resan så jag har något att se fram emot nu när sommaren inte alls blev som jag hoppats.
 
 
(bilden är lånad från resebyrån vi tänkt åka med)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0