Vecka 28 - när världen officiellt blev totalt galen

Herregud, vad är det som händer? Jag tyckte världen verkade vara på väg utför redan för ett bra tag sedan, och den här veckan gick den ju helt bananas. Vansinnesdåd i Nice, varpå Jesper Parnevik gick full retard och twittrade om Zara Larsson och sen skyllde på att frun gett honom en sömntablett, varpå hans barn också gick full retard och hatade på Zara. Donald Trumps spontana reaktion på vansinnesdådet - mer tortyr och återupptagande av skendränkningar! *stön* Vad hålls ni med?? Keep calm och lyssna på Hans Brun när han är på tv är allt jag har att säga. Sen hann man inte mer än hämta andan så blev det statskuppsförsök i Turkiet. Kaos och kalabalik och inställda charterresor - vilket givetvis på något sätt var Vingresors fel av reaktionerna på Facebook att döma. Folk. Man blir ju fan galen. Trist när semesestern blir förstörd, verkligen. Kanske något värre dock för människorna som BOR och lever i dessa oroshärdar.. Men visst, man blir ju sur när man går miste om sin all inclusive-öl, det blir man ju.. 
 
I lördags var det dock dags för lite roligheter här. Jag, Marion och Elisabeth var på Södra Vattentornet och såg Jasmine Kara. Det var Elisabeth som var sugen att gå, och eftersom jag aldrig vare sig varit på Södra Vattentornet eller sett Jasmine Kara och det dessutom vankades grillbuffé så hängde jag på. Maten var asbra! Minus dock för att det inte ingick någon efterrätt, men nog blev vi mätta och trinda allt. Innan konserten noterade vi att de baxade in en motorcykel som stod bredvid scenen. Den var svart och vit och med Jasmine Karas logga på tanken (eller vad det heter på en mc, inte vet jag). Vi blev nyfikna och undrade vad den fyllde för funktion. Kanske skulle hon åka därifrån på den? Nä. Den bara stod där. Och folk tog selfies med den! Med en motorcykel?! Det är ju inte som att det var Dennis Hoppers båge från "Easy rider". Vi fattade ingenting, helt bisarrt. Konserten var bra. Jag har ju aldrig hört Jasmine Kara så jag sladdade in på Spotify i typ onsdags och lyssnade lite. En otrolig pipa har hon, även om hennes personlighet inte alls är min stil. Hursom, det var trevligt i alla fall! 
 
Den här veckan har även zombieapokalypsen drabbat oss i form av Pokemon Go. När jag skulle till Ebba i lördags morse åkte jag bakom någon som jag misstänker pokemonade i bilen. Hen körde 35 knyck på Hertig Karls Allé. Alltså, där har ju ingen kört saktare än 57 sedan bilen uppfanns... När vi cyklade upp på stan efter konserten i lördags kväll så vimlade det av folk som gick i sakta mak och stirrade på sina mobiler. Dom var överallt. Överallt! Det var bland det märkligaste jag sett. Total masspsykos. Visst, får det folk att röra på sig så är det väl bra, men som vanligt verkar det råda brist på sunt förnuft och folk vinglar ut i trafiken och knatar in på privat mark och har sig. Skärpning för fan.
 
Oerhört konstig vecka och jag hoppas världen kan läka lite i själen och bli lite mer normal snart. Väldigt snart.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0