EM-liggalistan

Jomen jag vet, finalen är i full gång och jag har inte publicerat liggalistan! Tant har varit lite trött i mössan idag kan man väl säga. Hursom, här är den nu!
 
1. Mats Hummels, Tyskland
 
Med så många lag och så många spelare kanske det är lite trist att toppa med en som varit med flera gånger, jag vet. Men det GÅR inte att inte ha honom som etta. Med skägg, utan skägg, arg, glad, fin frisyr, ful frisyr - han är lika stekhet oavsett. Plus duktig såklart!
 
2. Aaron Ramsey, Wales
 
Jag fattade först inte vem det var eftersom han hade blekt håret. Perfekt längd, gullig och asduktig. 
 
3. Theodor Bjarnasson, Island
 
Mitt favoritlag! Theodors namne Birkir kanske var lite mer framträdande på planen, men här på listan premieras som bekant även andra kvaliteter.
 
4. Mario Gomez, Tyskland
 
Ytterligare en veteran, som tyvärr blev skadad.
 
5. Benedikt Höwedes, Tyskland
 
Stor och ståtlig och såg så ledsen ut efter semiförlusten att det gjorde lite ont i hjärtat.
 
6. Peter Pekarik, Slovakien
 
Helt ny bekantskap för mig. Kan ha listans finaste ögonfärg.
 
7. Olivier Giroud, Frankrike
 
 
Jag är inte helt förtjust i Oliviers nya stil med hipsterskägg, men Olivier är ju alltid Olivier och duktig har han dessutom varit.
 
8. Yannick Carrasco, Belgien
 
Klart man måste ha med en bad boy som ser lätt bindgalen ut!
 
9. Toby Alderweireld, Belgien
 
 
Från bad boy till den som ser snällast ut i det här sällskapet. 
 
10. Ciro Immobile, Italien
 
 
Jag höll på att missa att han var med. Alltid lika kul med en fotbollsspelare som heter Immobile :) 
 
Anmärkningsvärt att vare sig Spanien eller England fick med någon spelare. Så, nu börjar andra halvlek! Utan Ronaldo, hehehehe... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0