To see or not to see - den stora ögonpetardagen

Igår skulle jag till optikern på synundersökning för glasögon (jo jag skaffade ett par för typ två år sedan men dom råkade visst hamna i en hundmun efter ett par månader...). Jag märker att jag blir jättetrött i ögonen av att sitta vid en dator precis hela dagen när jag jobbar, så jag tänkte skaffa ett par glasögon för att ha att växla med i stället för att gå utan linser. Ebba tipsade om att Specsavers hade en schysst deal med gratis brillor om man gjorde en synundersökning och även om man då hade ett begränsat antal bågar att välja bland så tyckte ag at det dög bra för mig just nu när jag inte har några pengar. Jag har månadslinser som jag alltså använder dygnet runt och tänkte låta ögonen vila över natten innan undersäkningen. Ena linsen ploppade ut utan problem men den andra fick jag inte ut! Jag kämpade och petade och grejade i ögat i en halv evighet. Det kändes som jag petade direkt på ögongloben men jag kände att det var något som skavde och att jag såg ganska bra när jag höll för andra ögat, så jag förutsatte att linshelvetet fastnat. Efter ett tag fick jag ge upp för då var jag illröd i ögat och jag var tvungen att sova eftersom jag skulle upp och jobba. Igår när jag vaknade var ögat fortfarande rött och det skavde men jag åkte till jobbet och provade att jobba. Det gick sådär. Det gjorde ont och var jobbigt att sitta vid datorn, så efter ynka 1½ timme fick jag ge upp och knata till optikern i stället och hoppas att dom kunde ta hand om mig på direkten. Det kunde dom. Jag förklarade att linsen verkade ha fastnat och en i personalen kollade. Hon hittade ingen lins utan tillkallade hjälp från en annan människa som inte heller hittade någon lins. En tredje person kollade med någon maskin och nej, det fanns ingen lins. Den hade förmodligen trillat ut när jag grejade och petade, men eftersom jag kände skav trodde jag den glidit upp under ögonlocket. Skavet var givetvis p g a att jag så envetet försökt få loss en lins som inte fanns.. Undra på att ögat protesterade liksom! Vilket debacle, engagera halva personalstyrkan på Specsavers för en icke-existerande lins... 
 
Nu får jag inte ha linser på ett par dagar för det arma ögat måste ta igen sig efter min misshandel. Om ett par timmar ska Ebba och jag på bio. Jag kommer se vad som händer så det är inga problem så. Min plan var att vi skulle gå ut och ta en öl efteråt "om vi inte är helt gråtmosiga och fula" efter filmen. Jag är ute i ordentlig tid m a o som ser gråtmosig och ful ut redan innan filmen börjat. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0