Biotajm!

Det har blivit glest mellan biobesöken på sistone. Men nu fick jag biobiljetter i julklapp från jobbet och de gällde bara tills den 20 januari eller något sådant, så faktiskt har det blivit 2 filmer på 3 dagar. I lördags var jag och Elisabeth och såg senaste Star Wars-filmen. Jag är ju som sagt inget fan men nu när jag kunde gå gratis så tyckte jag att jag kunde se den, om inte annat så för allmänbildningens skull. Den var i 3D och givetvis köpte vi glajor till. 
 
 
Vi är inte så hemma på det här med 3D så vi blev lite besvikna över att brillorna varken såg ut som på Tv-piraternas julkalender eller var såna där stora otympliga plasttingestar som man får ont i näsan av. Det här kändes ju inte särskilt coolt, jag såg mest ut som Roy Orbison... 
 
Filmen var väl helt okej, varken mer eller mindre. Jag höll mig vaken hela tiden, vilket är mer än jag gjort när jag försökt se de andra SW-filmerna. Alltid något. Prinsessan Leia var supergullig och det var kul med en tjej som hjälte. Utan att spoila allt kan jag väl säga att jag inte är nöjd med en detalj gällande Han Solo... 
 
Igår var jag ledig och då passade jag på att gå på eftermiddagsbio. Jag såg "Carol" som var bra. Den har ju fått översvallande recensioner men jag tycker inte den levde upp till det. Bra scenografi och foto, och jättebra skådisar. Cate Blanchett är en av mina favoriter och hon är ju alltid bra, men jag tyckte nog nästan att Rooney Mara var ännu bättre den här gången. 
 
På lördag blir det mer film för då ska jag bjuda Ebba på "En man som heter Ove" i födelsedagspresent. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0