Biotajm igen

Förra helgen bjöd jag Ebba på födelsedagsbio. Vi såg "En man som heter Ove" och den var helt okej. Inte mer. Boken var bättre och framför allt föreställningen med Johan Rheborg var bättre, det var mycket mer känsla i den. Men filmen var helt okej! Sen fick jag ytterligare en biobiljett från jobbet och eftersom de bara var giltiga ett par dagar till skulle jag inte hinna utnyttja dom själv så jag slängde iväg ett sms till Ebba och frågade om hon hade lust att hänga med på "Suffragette" igår, vilket hon givetvis ville. Den var bra! Helena Bonham-Carter har ju inte förändrats på 20 år känns det som. Meryl Streep är en av mina favoriter och ska jag klaga på något så tyckte jag att hon var med lite för lite. Men hursomhelst var det en bra och intressant film. Helt sjukt att kvinnor i Schweiz inte fick rösträtt förrän 1971. 1971?! Galet. 
 
Snart är det dags för Oscarsgalan och det är givetvis extra spännande i år eftersom Alicia Vikander är nominerad. Nu tror jag tyvärr inte hon kommer vinna, men det är ju galet stort bara att hon är nominerad. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0