Mellodebaclet, part one

Tjo faderittan, Mellon är här igen - i år med mer debacle än vanligt. Diskning av Anna Book två dagar innan tävling var ju onekligen rafflande och otippat. Nu är jag sannerligen inte den som sörjer att vi slapp henne (vilket vi iofs inte gjorde, men det var ju utom tävlan) men jag tycker ändå lite synd om henne. Vilken oerhört besvikelse det måste vara. Och vad är det för klantrövar till låtskrivare? Håller dom inte ordning på sina låtar?? Jättemärkligt. Hursom, jag hann precis hem tills det började, men jag var sockerstinn och lite uppspelt efter Anders Janssons synthdans och allt vad det nu var så jag kunde inte koncentrera mig ordentligt på Mellon. Dock tyckte jag att det var rätt låtar som gick till final, vilket känns smått sensationellt bara det. Jag tycker Ace Wilder har ungefär noll karisma men låten var väl bäst i starfältet. Bra så. Och alla som hindrar dom där Samir och Victor från final håller jag på.. 
 
Som sagt, jag fick ingen riktig uppfattning om upplägget och programledarna den här gången, men de var säkert bra som vanligt.
 
Den som klagar på årets Mello eller bara vill skratta magen ur led - gå in på SVTs Öppet arkiv och kolla in festivalerna från -84, -85 och -86. Det är verkligen heeeelt hysteriskt roligt och uselt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0