Happy humpday!

Det är väldigt sällan jag känner mig helt pigg och glad när jag kommer hem från jobbet. Det beror inte på att jag inte trivs eller så utan på att jag helt enkelt bara är såååå tröööött.. Igår var jag totalt urlakad när jag gick hem och jag trodde jag skulle bli sjuk för hela skallen kändes mossig. Jag var så vimsig att jag glömde glasögonen på jobbet och kunde följaktligen inte se "Deutschland83" på kvällen. Svenska och engelska program går väl hyfsat att se utan brillor, men en tysk spionserie - nja, då måste jag nog faktiskt ha ögonen med mig så jag kan läsa texten. På hemvägen var jag dessutom tvungen att gå förbi bilverkstan och hämta bilen som fått nya bromsar. Uppenbarligen välbehövligt men sannerligen inte gratis, vilket inte gjorde att jag kände mig bättre. Tog en ordentlig promenad med Partyvalpen (som f ö fyllde veteran i helgen, craaaazy!), åt mat och tog ett bad - sen somnade jag sedvanligt i soffan till nyheterna... Men idag vaknade jag hyfsat pigg och kände mig inte alls sjuk eller mossig i skallen. Hann inte jobba mer än en dryg halvtimme så var det en kund som sa "You made my day" när jag löste ett problem åt hen. Det var verkligen ingen svår nöt att knäcka jämfört med hur det brukar kunna vara, så jag blev lite överraskad av responsen men givetvis jätteglad så jag svarade med "And you made mine!". Sen fortsatte det på samma vis resten av dagen - folk var trevliga och glada, jag kunde lösa allt dom frågade om, jag skojade, en kund sa "Vad snäll du är" etc. Vilken bra dag! Dessutom ska Jenny och jag på Human League i november! Det ska bli skoj. Sen släpper Pet Shop Boys ett nytt album på min födelsedag så man kan ju småhoppas på en turné senare. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0