Sista minuten-julklappstips

Det är liksom julafton i övermorgon. QUE?! Vart tog hösten vägen?? Hursom, i år önskar jag mig ingenting. Absolut ingenting. Jag kan liksom inte ens komma på en bok att önska mig. Eller jo, jag önskade mig en sak av Ebba som är i Australien just nu - en kylskåpsmagnet med en vombat eller koala eller känguru (men ingen krokodil eller orm). Tjo! När jag pratade med morsan häromsistens sa hon att hon och pappa inte vill ha några julklappar i år, dom kommer inte heller på något att önska sig. Fine, då skiter vi i det helt enkelt. Nu kommer dom få några paket ändå eftersom jag var hejdlöst förutseende och fiffig och köpte lite grejer i Barca, men i övrig så lägger vi inte ner någon energi eller vidare tankeverksamhet på det. Det känns ju helt värdelöst att köpa för köpandets skull, speciellt som det ser ut som det gör i världen just nu. Försöka komma på saker att köpa - det är väl fan dagens i-landsproblem. Bättre att lägga dom pengarna på annat! Här är några tips:
 
Love Nepal -jag kan inte ens läsa på deras sida, jag får kramp i magen, så jag gör det enkelt för mig och swishar pengar.
 
Storasyster - stöd de som utsatts för sexuellt våld
 
Rädda barnen - bli fadder eller köp ett matpaket t ex
 
WWF - bli fadder eller ge bort ett fadderskap, eller kanske ett medlemskap i Panda Planet för de yngre
 
David Sheldrick Wildlife Trust - för föräldralösa elefanter
 
Finns ju hundra fler alternativ, men det här var bara några förslag på var man kan lägga sina julklappspengar om man inte kommer på något att ge bort eller önska sig.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0