Reseledare på gränsen till nervsammanbrott

Osloresan skulle ju bli vårens begivenhet och jag har ju planerat som en dåre och t o m hittat både A-ha-förfest och A-ha-efterfest. Nu verkar det inte bara bli vårens begivenhet utan även vårens stressmoment. Igår uppmärksammade Erika mig på att det är hotell-och restaurangstrejk i Oslo.. Jag höll på att svimma och surfade in på hotellets hemsida. Jodå, dom hade stängt p g a strejk. Gaaaah!!! Sladdade snabbt som ögat in på Booking och bokade ett nytt hotell. Det var full panik på den sajten kan jag säga, rummen gick åt som smör. Idag hann jag inte mer än komma hem så hade jag fått mail från det nya hotellet att DOM OCKSÅ HAR STÄNGT!! Men jag blir väl tamejfan tokig! In på Booking igen och boka nytt boende och meddela medresenärerna. Jenny började smida någon desperat plan om att åka husbil i stället, medan Erika ville att vi skulle ha is i magen eftersom vi ju faktiskt har husrum. Tja, vad fan ska vi göra? Jag kollar mailen en gång i kvarten och ber en stilla bön att inte det här stället också ska dras med i strejken. Problemet är att strejken kan komma att utvidgas från klockan 8 på lördag morgon - då sitter vi på Arlanda. Håhåjaja. Vi tar oss ju dit och hem, men har eventuellt ingenstans att bo. Det blir till att slagga på en bänk i Gardemoens avgångshall m a o. *stön* Jag är för gammal för sånt här, att lägga sig och sova på en parkbänk efter en vild natt tillhör det förgångna kan man lugnt påstå. Den här tanten vill sova i en säng och äta hotellfrukost. Får väl ragga upp några heta norrmän på efterfesten som kan tänka sig att härbärgera tre hemlösa groupies. 
 
Snälla norrmän. sluta strejka! Please please, pretty please. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0