Filmtajm!

Det blev verkligen gott och blandat den här gången, med skoj, allvar och ruskigheter.
 
Still Alice - Julianne Moores oscarsbelönade insats som kvinna som drabbas av Alzheimers. Hon var jättebra och det var en intressant film. Men jag tyckte ändå den bara var sådär. Det var något som saknades, men jag vet inte vad. Lite drogs den ner av Kristen Stewart som jag tycker har klenare utstrålning än Coops lågenergilampor. Men som sagt, Julianne var bra som vanligt och jag tycker det är kul att hon fick en huvudrollsoscar.
Pride - men åååh, feelgood av högsta klass! 80-tal, gayrörelse - jamen ni hör ju själva vilket soundtrack det borgar för! Gayvänner i London supportar strejkande gruvarbetare i Wales, ackompanjerat av Yazoo, Frankie, Bronski Beat, Dead or Alive och MTV-hunken Paul Kings gamla band King. Jag trodde inte mina öron, jag trodde alla på hela jorden glömt bort King. Hursom, även utan den fantastiska musiken är det här en riktigt riktigt bra film med roliga karaktärer och bra skådisar. När kärringarna i det walesiska byarådet gick på bögklubb i London skrattade jag högt. 
Tom at the farm - det här var otäckt på ett lågmält sätt. Det hände inte jätteotäcka saker utan det var mest obehagligt och krypande om psykologisk makt och stockholmssyndrom. Lite segt i mitten men skitspännande på slutet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0