Biljettkaos och dito -bonanza

Torsdagen blev den stora biljettköpardagen visade det sig. Det gick inte riktigt som planerat kan man lugnt påstå och jag var totalt slut på kvällen. Biljetterna för Eurovision skulle släppas och jag, Elisabeth och Marion bestämde ju i våras när segern var klar att vi skulle försöka åka på det. Jag är ju hela bekantskapskretsens förste biljettköpare men nu ville vi bättra på oddsen lite så Marion fick också vara biljettpassare. Hon har aldrig varit det tidigare, men det är lika bra att kastas in i hetluften på en gång och prova Eurovision Song Contest som första uppdrag! Hon var jättenervös och frågade tusen frågor jag inte kunde svara på, men jag gjorde mitt bästa. Vi sket i att vakta finalen för den kändes lite utanför min budget, och siktade in oss på två genrep i stället. Det började ganska hyfsat. Jag kom in i det virtuella väntrummet och det tog inte alls lång tid så var det min tur! Då börade det krångla med en massa felmeddelanden och vad det nu var, men efter ett tag lyckades jag få biljetter! Toppen! Då hade jag TVÅ minuter på mig att slutföra köpet och sidan var helt blank. TVÅ! Annars brukar man ju ha 10-15 minuter i alla fall. Jag fattade inte vad som var problemet och tiden tickade på. Lyckades trycka på någon liten knapp och då verkade det bli rätt (31 sekunders marginal, pjuh!) för transaktionen skulle bara genomföras och jag bads vänta "Ett ögonblick bara". Jomen tjena. Marion fick samma meddelande för biljetterna hon vaktade åt sin familj. Sen slängdes hon ut ur kön medan ingenting hände hos mig. Jag blev en smula otålig, försökte dom länsa hela kontot eller vad fan sysslade dom med? Gick in på deras Facebooksida och såg att det var totalkaos. Folk var galna på att systemet funkade så illa. Efter en timma fick jag ge upp, jag hade inte tid att sitta och glo vid datorn så jag stängde ner. Marion hade lyckats köpa biljetter till familjen och var helt eld och lågor. Eftersom vi inte visste om mitt köp gått igenom eller ej provade hon att gå in igen och köpa åt oss en annan dag. Blir vi sittandes med en extra uppsättning biljetter är det ju inga problem att sälja dom. Svisch svosch så lyckades hon! Och inte till något genrep heller utan till en tv-sänd semifinal! Jihaaaa, vi ska på Eurovision! Marion var i total chock över att hon lyckats och drabbades av biljettköparmani, haha. Vi hade pratat tidigare om att gå och se Anders Janssons föreställning "Kom in och stäng dören" (tror jag den heter) och nu ba "jag kan fixa det, ska du med på Alcazar också?" :) Nej det skulle jag inte, däremot hade jag bara några dagar tidigare ordnat biljetter till Özz Nujen och Måns Möllers "Sveriges historia" (tror jag den heter, Kalle med kollen här..). Mycket roliga saker att se fram emot nästa år! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0