Sköna maj, Yeah! my ass

I helgen var det Yeah!-festival i stan. Elisabeth hittade nåt early bird-erbjudande för ett bra tag sedan så vi köpte biljetter utan att (i alla fall jag) fundera så mycket över utbudet. Vi supportar ju alltid lokala evenemang. Det var rätt många akter jag kände igen men inget som var sådär jättespännande. Elisabeth påstod att jag hört Urban Cone och gillat dom, men det hade jag inget minne alls av. Lyssnade på dom på Spotify och mycket riktigt gillade jag det. Fortfarande dock utan att minnas att jag hört dom förut. Hursom, Hoffmaestro skulle komma och eftersom Ebba gillar dom hängde hon också på. 
 
Urban Cone skulle spela redan kvart i sju i fredags. Då sken solen och allt var prima. Konserten var jättebra! Lätt bäst på hela festivalen. 
 
 
Torra och varma och glada ett par nanosekunder
 
Sen satt vi i öltältet en stund. Jag tog ett festivalprogram för att kolla vilka som skulle spela. Lorentz kände jag igen, det hade jag hört något om på P3 Guld eller Grammisgalan. Det som lät från scenen stämde inte alls med vad jag fått för mig att Lorenz var. Ingen av de andra hade någon koll heller utan jag googlade. Lorentz är en hiphop/rap-kille, precis som jag trodde. På scenen rev dom dock av både "Sheena is a punk rocker" och "Blitzkrieg bop" så jag blev något förvirrad kan man säga. Skitsamma, särskilt bra var det inte ändå. (senare fick vi veta att Lorentz ställt in och ersatts med Richie Ramone, vilket ju förklarade ett och annat) Vi började frysa rejält efter ett tag och försökte värma oss med mat och dryck men det gick sådär. Markus Krunegård skulle vara sist ut men vi frös så överjävligt att vi inte orkade lyssna klart på honom. Jag har väl aldrig varit med om maken, jag frös så jag skakade. Traskade in till stan och tog bussen hem och la mig i soffan under en filt. En timme efter hemkomst frös jag fortfarande så jag skakade. Skitbra, jag som varit sjuk hela veckan och nästan hostat lungorna ur mig. 
 
I lördags bylsade jag på mig som om jag skulle på party i finska vinterkriget. Ulljacka och halsduk och grejer, det är fan inte en acceptabel klädsel den 16 maj! Jag glömde tyvärr vantar.. Vi kom dit lagom när Anna Ternheim skulle spela och lagom när det började regna. Sen regnade det i omgångar och var lika jävla kallt som kvällen innan. Till slut var det Hoffmaestros tur att avsluta festivalen. Ebba var tokladdad och ville stå längst fram, så jag var en god vän och följde med även om jag höll mig ute på kanten. Det är inte riktigt min musik om man säger så, alldeles för hysteriskt och stressigt. Dessutom började det ösregna mitt i allt.
 
Planen var att kanske gå ut en sväng efteråt, men eftersom jag varit sjuk och vi nästan frusit ihjäl båda kvällarna så sket vi i det. Det var bara att åka hem och tina upp. 
 
Prisvärt festivalpass - absolut. Men fasen vad trist det blir när det är kallt hela tiden. 
 
Temat för den här veckan blir också sång och musik och dans, men på tv. Eurovision-dags! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0