Mums-Måns, you are the hero!

Ameh herreguuud vilken tävling! Jag tippade innan att topp 5 skulle vara Ryssland, Sverige, Italien, Australien och Norge, utan inbördes ordning. 4 av 5 rätt är väl inte så dumt gissat? Jag trodde verkligen inte att Måns skulle vinna. Gå bra ja, men vinna? No way. Soffjuryns resultat blev 1. Sverige 2. Spanien och Australien 3. Italien och Slovenien.
 
Omdöme av de redan kvalificerade bidragen då.
Storbritannien - men vad gööööör dom?? Uppfinnare av och världsmästare på popmusik och så ba "varsågoda Eurovision, här får ni en tallrik bajs". Det var många bidrag där det sjöngs sämre och med sämre text och allt möjligt, men det här var ändå sämst. Jag blev helt ursinnigt provocerad. Vad var det för förfärligt, hysteriskt fiolgnet? Den påminde om en irriterande dänga som gick på MTV våren -94. Den hette "Doop" och höll på att driva mig och party-Karin till vansinne. Gaaah, så dåligt!! Dansarna med hängslen var en förmildrande omständighet, men en mikroskopisk sådan. 
Frankrike - var det den som hade skitstora fredsduvor i bakgrunden? Som några jäkla fredsalbatrosser. Typisk fransk, intetsägande ballad som lika gärna skulle kunnat tävla 1959 som 1993 som 2008. 
Australien - svängig Bruno Mars-ripoff med en kille som kunde sjunga. De hudfärgade byxorna var lite mycket, jag som inte hade några linser på mig trodde han var byxlös! Men låten var bra. 
Österrike - hu, 70-talet är inte mitt favvodecennium. Jag har så oerhört svårt för sånt där svettigt Russel Brand-hår. Låten var inte min melodi heller, men den förtjänade ju NÅN lite poäng i alla fall. Att värdlandet kammar absolut noll måste ju vara årets skräll. Har det ens hänt någon gång tidigare?
Tyskland - fy så tråkigt! Noll utstålning och dötrist låt.
Spanien - den här tyckte jag var bland dom bästa när jag såg inför-programmen. Det funkade inte lika bra live tyvärr, trots att hon bytte klänning, visade trosorna, hade grymma skor och en halvnaken dansare. Men fortfarande bland de bästa.
Italien - den här gillade jag också i inför-programmen, jag tyckte de hade en schysst video. Låten var pampig och de var ju faktiskt rätt söta.
 
Ebba, Elisabeth och Pernilla kom hit och kollade (och åt chips, dip och ostbågar och drack läskeblask) och satte poäng. Omröstningen var ju skitspännande! Extra rafflande inslag när poänglämnarna kopplades bort. Tre gånger. Hur är det ens möjligt? Det är ju som på svartvita tv-tiden, när de stod med en stor telefonlur och gapade "Luxembourg, can you hear me?". Döironiskt att mottot var building bridges dessutom. Nevermind buildning bridges, få uppkopplingen att funka först! Överlag blir det underbetyg till produktionen. Dåliga programledare, segt tempo och heeelt förfärliga mellanakter. Husdjur och glockenspielbonanza.... Hursom, när det stod klart att Måns vunnit blev vi i totalextas och jag blev akut dum i huvudet. 
Elisabeth *tokexalterad*: Vi åker nästa år!!
Jag *lika tokexalterad*: Vart då??
Öh, jamen vad tror du.. Inte fan blir det till Tyskland eller San Marino i alla fall.. *facepalm*
 
 
 
HURRA för Måns!! Gaah så kul! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0