Alive and kicking!

I lördags var Elisabeth och jag på Conventum för att se Simple Minds. Vi var där i hyfsad tid för att ta en cider innan och babbla lite. Det var på lilla Conventum och det var världens trängsel när vi kom upp för trappan. Av någon anledning hade dom inte öppnat in till själva konsertsalen där baren är, så folk stod och trängdes och väntade och var otåliga. I foajen eller vad man ska kalla det kunde man nämligen bara köpa läskeblask och kaffe. Och fikabröd! Jag höll på att dö, mazariner på en popkonsert? Men de hade även korv med bröd. Mycket hockey-aktigt men passade mig utmärkt då jag blev jättehungrig. Hursom, efter ett tag öppnade dom dörrarna och en hel del människor RUSADE in. Vad gulligt, det finns verkligen folk som springer in för att ställa sig längst fram på Simple Minds sa jag... Well...säger hon som sprang som en galen gnu på Parken för att stå längst fram på Depeche bara för något år sedan.. 
 
Konserten var bra! Jag tycker nya skivan är riktigt bra, och dom gjorde som Erasure i vintras - blandade låtar från nya skivan med de äldsta, bästa hitsen. Jättekul att få höra både "The american" och "New gold dream". Efter "Don't you forget about me" blev det en kvarts kisspaus/fruktstund för gubbarna! Det var ju lite ovanligt förstås. Andra halvlek var lite långsammare än första och ett tag var det rätt segt. Dom har ju ganska långa låtar och inte direkt några discorökare precis. Men summa summarum var det bra och kul! Jag har ju inte sett Simple Minds sedan -91.
 
 
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0