Ett riktigt skitår läggs till handlingarna

2014 var ett monumentalt skitår. Jag kan inte minnas när jag hade ett sådant uselt år faktiskt. Jag har varit utomlands 3 gånger (jo, 32 timmar i Köpenhamn räknas!) och konsertmässigt har året varit helt galet bra, men 2014 kommer ändå vara året då jag blev arbetslös för första gången på 20 år. Och det kommer framför allt vara året när finaste Herr Hund somnade in. Det gör fortfarande ont och jag saknar honom så fruktansvärt mycket. Jag kan knappt tänka på det utan att börja grina. 2014 var även året då roliga, härliga A hastigt gick bort i cancer. Det var också väldigt jobbigt, och jag har väl inte riktigt kunnat handskas med det utan sopar det under mattan och försöker att inte tänka för mycket på det. Förnekelse är bra skit tills det kommer och biter en i arselt med tiofaldig kraft.
 
Många tråkigheter m a o, men givetvis har det funnits mycket annat också. Det har ju ändå varit både OS, fotbolls-VM och supervalår. Jag gör väl som vanligt en liten sammanfattning.
 
Årets konsert: Ujuj, det här är svårt. Det är nog jämnt skägg mellan Alison Moyet i Royal Albert Hall och Erasure i Köpenhamn. Följt av Morrissey och Kraftwerk. Stenhård konkurrens m a o, när varken Kent eller Avicii hamnar på pallplats!
Årets låt: jag tycker inte jag lyssnat på någon ny musik alls, men den låt jag sjungit med mest till i bilen är "Cool kids" med Echosmith.
Årets album: samma här, har knappt lyssnat på några nya album. Men jag säger Kents "Tigerdrottningen".
Årets film: jamen jag veeet inte, jag kan inte komma på en enda. Jag är helt efter i mitt filmtittande.
Årets urkraft: Charlotte Kalla
Årets gråt- och skrikfest: OS i Sotji
Årets citat: "Jag är helt döv, Kungen skrek sådant" / Drottning Silvia efter damstafetten på OS.
Årets idiot: Rent handlingsmässigt blir det Luis Suarez, i övrigt Björn Söder och hans entourage.
Årets fans-outfit: de schweiziska osthattarna!
Årets dans: line dance... På Gran Canaria.. Ett dussin holländska partypensionärer och två svenska fyllekärringar. Givetvis tätt följt av Elisabeths och mina moves på Tele2 Arena!
Årets väder: sommaren!
Årets party crashers: Jag och Ebba råkar byxlösa lufsa rätt in i en modevisning.
 
Det får räcka så. I år hoppas jag förstås främst på att få ett jobb, det är det viktigaste och en förutsättning för att kunna göra roliga saker. Ett par grejer är redan inplanerade - Mello, En man som heter Ove och Simple Minds. Sen hoppas hoppas hoppas jag att jag kommer iväg på någon eller helst några resor. DM-baren i Tallinn med devotee-brudarna och solsemester - det är mina önskemål för 2015.
 
Men first things first - i morgon ska jag till arbetsförmedlingen och nästa vecka ska Partyvalpen opereras. Det är som ni hör bara fun and games at casa de Frodis...
 
Gott Nytt År!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0