Slut på sjukstugan!

Efter en dryg månad är Partvalpens "sjukskrivning" äääntligen slut. Det har inte varit något allvarligt, men det har tagit tid och varit tråkigt. Veckan före jul hittade jag en knöl/böl ovanför tassen och åkte till veterinären. Det var något infekterat elände så hon fick två sorters medicin och order att inte slicka på bölden, sen skulle det bli återbesök efter två veckor. Så hemma fick hon ha strumpa på sig. En strumpa med en rosa ko på. Alltså, blicken...
 
 
Ingen har det eländigare än en hund som måste ha på sig en strumpa med en rosa ko på, INGEN! Efter medicinkuren var det återbesök, och då konstaterades att bölden var en talgkörtel som blivit infekterad och borde tas bort. *suck* Bara att boka in en ny tid för operation en vecka senare. Operationen var ingen stor sak och allt gick bra. Strumpan med den rosa kon byttes ut mot julbandage och dumstrut. Jag höll på att garva ihjäl mig när hon låg på uppvak och började reagera på alla ljud och alla djur som gnällde och skällde. Partyvalpen ville hänga på och låg och brölade någon slags klagolåt. *skrattar* Som ett alllsångs-fyllo på en parkbänk :)
 
 
 
Det här med att behöva ha tratt på sig var dock inga problem. Hon gick in med inställningen att det var en partyhatt och härjade runt här hemma och tjongade in i mina knäveck och kom med leksaker och ville bröta.
 
 
Playdate i dumstruten! Såret tog en väldig tid att läka tyckte jag det kändes som. Stygnen skulle försvinna av sig själva efter 2-3 veckor och nu äntligen verkar de ha försvunnit. Det är någon liten trådstump kvar bara, men inget som stör och hon är inte och petar på såret, så nu är det häck väck fåntratt! Igår var vi ute i skogen i snön och Partyvalpen gick helt bananas. Snö, strutfri, stygnfri - bästa kombon!
 
 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0