Hur man skyller en snefylla på en filmstjärna

Jahaja, i lördags betade jag av den årliga brakfyllan. Jag hoppas verkligen det, för jag har då sannerligen inte lust med något liknande eller värre på VÄLDIGT länge. Aldrig, för att vara exakt, men tyvärr blir det ju lite tokigt ibland. Hursom, Pernilla messade förra veckan och ville leka i helgen. Ebba ville fira både det ena och det andra så då körde vi förfest hos henne. Pernilla och jag skulle ta bussen. Jag har ju bara kört bil (med släp!) till Ebba och före det har jag aldrig varit i området öht så det var väldigt spännande. Jag hade kollat på google maps hur vi skulle gå från bussen och det såg inte så avancerat ut. Det var förmodligen inte så avancerat heller. Problemet var bara att vi gick åt helt fel håll. Sånt brukar ju kunna försvåra processen en smula. Vi mötte en kille och frågade om han visste. Han var inte säker men väldigt hjälpsam och tog fram mobilen och kollade på en gps. Nu verkar den gpsen också prickat in årets brakfylla just då, för den fick det till att vi skulle gå nästan en mil! Vi knatade iväg en bit och frågade en till människa som visste lite mer. Vips så stod vi mycket riktigt på Ebbas gata - men den såg helt annorlunda ut! Jag fattade ingenting, det var det konstigaste ever! Jag började vimsa runt och leta och var inte säker på vilket nummer hon bodde på (uppenbarligen inte vid de nummer vi stod vid). Pernilla tyckte väl att det var måttligt kul att yra runt i snöyran så hon undrade lite försiktigt om jag inte kunde typ...ringa och fråga Ebba vilket nummer hon bodde på... *doh* Håhåjaja, Ebbs fick komma ut och möta oss för vi var helt vilse trots att vi var ca35 meter fel bara. Redan där borde man ju anat oråd.
 
Ebba ville fira nytt jobb, examen, ny lägenhet och födelsedag så hon bjöd på skumpa! Jag fördrack mig på skumpa på min student som ju var någon gång under jura-perioden, men den här skumpan var faktiskt god! Tyvärr. Man blir ju så yr i benen. Jag hade tagit med mig ett välgörenhetsvin jag köpt på Gran Canaria för exakt ett år sedan. Det var någon kampanj som gick då, där ett antal kändisar designat etiketterna på flaskorna. Ebba köpte rödvin designat av George Clooney, och det var tydligen supergott. Jag gillar ju inte rödvin (heller) utan hade valt ett vitt vin designat Penelope Cruz. Dels för att jag föredrar vitt vin före rött, men också för att Penelope Cruz är så vansinnigt stilig. Tyvärr var hennes vin helt bedrövligt äckligt. Det var vidrigt! Det tyckte vi alla tre. Fy fan så det smakade. Inte ens när jag blandade ut med päroncider blev det gott. Men men, tyckte vi, vi gjorde en god gärning och bidrog till ett välgörenhetsprojekt för utsatta barn (tror vi att det var). Ebba hade även turkisk peppar-shots som vi inmundigade.
 
Sen sa det bara pang och jag var klapp kanon. Skulle göra high five med Pernilla, men lyckade missa (jamen jag vet, finmotorik som ett par spermier hade vi) och RAMLADE ur soffan, rätt in i bordet så ett glas for i golvet med ett kras. Hur lyckas man? Frodis - den levande dominobrickan. Lyckades även göra en baklängessaltomortal på dass så bakhuvudet fick närkontakt med Ebbas handfat. Sen skulle vi in till stan - tjejerna för att dansa och jag för att...åka hem... Vid bussen satte Pernilla igång lite musik och så satt jag och sjöng Erasure och Alison Moyet för full hals medan ett gäng tonårskillar ville sälja knark till Pernilla. Huh??
 
När vi kom in till stan mådde jag jätteilla så jag fick ta en hulkpaus kan vi kalla det. Arg som ett bi var jag, det var ju inte såhär det skulle bli! Så jag stod där och hulkade i snön och svor som en borstbindare. "Jävla k*k-Penelope, det är hennes fel alltihop med sitt skitvin! Nä nu åker du bort från min girl crush-lista!" Alla var överens om att det var Penelope Cruz' fel alltihop. För det kan ju inte bero på skumpa, cider, vin och turkisk peppar-shots, nejnej!
 
Inte nog med att jag mådde illa, jag tyckte det var jävligt pinsamt också eftersom jag lämnade Ebba och Pernilla själva med varandra. Dom hade ju aldrig träffats innan, det var ju jag som var kittet liksom. Nu är dom ju hyfsat normala och båda var dessutom skitpackade en smula på kanelen så det var ju inga problem så, men jag tyckte det var pinsamt ändå. Och allt p g a den där förbannade Penelope Cruz!
 
Tant Frodis åkte hem och sov, och de andra hade visst dansat och haft jättekul. Jaja, kul för dom! Igår var jag helt död. Värstingbula i bakhuvudet och yr långt fram på eftermiddagen. Värdelöst! Ebba var visst inte heller så rask och hade dessutom hittat turkisk peppar-fläckar till och med på ena hunden, hahahaha. Då vet man att man haft party. Men nu blir det inget sånt på ett tag. Urk.
 
 
 
Snart är du förlåten och tillbaka på girl crush-listan, Penelope.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0