Flopp-tisdag

Jag hade en massa (oh well...) planer för igår. Allt sket sig. Jag skulle söka en massa jobb, det var planen för dagen. Hade sett flera stycken jag var intresserad av och nu skulle jag sätta mig ner och verkligen ta tag i det. Det tar ju trots allt en massa tid och man ska vara koncentrerad och på hugget. Jaha, då är arbetsförmedlingens hemsida hårt belastad och går inte att komma in på! *suck* Så höll den på och krånglade heeeela dagen. Jag blev lite stressad, men tack vare att jag har deras app i min nya snajdiga iPhone kunde jag gå in och kolla och det var inga ansökningsdatum som gick ut nu i veckan. Men ändå! Här har jag städat köksbordet och ställt fram skrivbordsstolen och gjort i ordning och så kan jag inte göra nånting. Jag kan ju inte sitta och pillra med det i mobilen, då blir jag ju blind.
 
Hursom, inget att göra något åt! På kvällen skulle Elisabeth och jag till universitetet för att lyssna på en föreläsning med Martin Schibbye. Jag läste f ö ut "438 dagar" i natt och den är skitbra! Vi bestämde för ett tag sedan att vi skulle gå på den föreläsningen, men så kom Örebro Hockey och skulle ha nåt evenemang på O'Learys samma kväll. Lite dumt tyckte vi, vi hade gärna gått på båda sakerna när det äntligen händer något i våra tråkiga, arbetslösa liv. Synd att det skulle krocka, men det fick bli universitetet. E kom och hämtade mig och så åkte vi dit. Ingen av oss har varit på universitetet på över 10 år och dessutom provade vi en ny genväg dit så vi var skitnöjda när vi kom fram och fick en parkeringsplats och allt. När vi kom fram till biblioteksaulan var det världens kö. Lite illavarslande var att kön stod still. Jag började undra om dom inte börjat släppa in, men det var precis tvärtom. Det var fullsatt.... Bara att vända och åka hem... Hockey-eventet hade börjat för länge sedan och var begränsat antal där med så det var ingen idé att ens försöka komma in på det. Vilken flopp! Två roliga saker samma dag och vad fick vi? Inget. INGET! Vi fick åka lite bil, det är vad vi fick. 2 x 7 minuter ungefär. Megafail.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0