En lista i brist på annat

Jamen jag har verkligen iiingenting att skriva om! Jag jobbar och sover, that's it. Däremellan är jag enstöring eller har huvudvärk. Jag gör det enkelt för mig, som Ebba, och snor hennes lista.
 
THIS OR THAT?
1. Choklad eller vanilj? Choklad.
2. Häagen Daazs eller Ben&Jerry? Häagen Daazs! Salted caramel, mmmm....
3. Twitter eller Facebook? Facebook.  
4. The Simpsons eller Family Guy? Simpsons, även om jag inte direkt kollar på det. 
5. Pannkakor eller våfflor? Våfflor! Älskar våfflor!
6. Solsemester eller skidsemester? Sol såklart.
7. Tv-serier eller filmer? Film. Har inte tålamod att följa serier. 
8. Pixar eller Dreamworks? Det är tecknat va? Ingen aning, jag ser inte mycket tecknat. Men jag väljer dom som gjorde "Monsters Inc.", den gillade jag!
9. Frankrike eller Italien? Har aldrig varit i Frankrike så jag väljer väl Italien då.
10. Dr Pepper eller Mountain Dew? Har ingen aning om vad Mountain Dew är, men det kan väl knappast smaka värre än Dr Pepper.

 

FAVORIT…

11. Film? Men guuud, bara en? Det får bli "Fargo".

12. Låt? "Troy" med Sinéad O'Connor.

13. Artist? *asg* Depeche Mode såklart. Vilken kioskvältare!

14. Svensk? Oj... Det var ju jättesvårt faktiskt. Ola Salo kanske? Eller Bono-Jocke? Eller Jonas Gardell? Eller Lisa Nordén eller Leif G W Persson. Nej jag kan inte bestämma mig.

15. Blogg? Ehm, jag läser ju typ inga bloggar alls.

16. Glassmak? Har inte förlåtit Sia för att de slutade med kladdkakeglassen.

17. Skådespelare? Daniel Day-Lewis, med Anthony Hopkins hack i häl.

18. Maträtt? Fläskfilé med trattkantarellsås.

19. Färg? Svart

20. Stad? London

DRÖM…

21. Jobb? Filmöversättare.. eller syntolk på heltid.

22. Man? Här blir det inte ens pengarna tillbaka. Dave Gahan såklart.

23. Resa? Safari

24. Bil? Åh, men jag har ju ägt världens bästa bil - min självläkande super-Hyundai!  

25. Hus? Lagom stort, lagom läge och gärna stor tomt.

 
 
Frågor…
26. Vilken kvinnlig kändis hade du helst haft som syster? Jennifer Saunders eller Dawn French. Då hade man fått skratta en hel del.
27. Hur många länder har du varit i? 11 som jag kan komma på, möjligt att jag åkte genom några fler när jag tågluffade.
28. Vad beställer du på Mc Donalds? Big Mac om de inte har El Maco
29. Vad skulle du döpa din dotter om du hade en? Oj, det är ju inget jag funderat så mycket på. Magdalena och Sofia är fina, tidlösa namn.
30. Vad skulle du döpa din son om du hade en? Daniel, David och Alexander gillar jag. 
31. Vilka parfymer använder du? Flower by Kenzo och någon J Lo, Glow kanske den heter. 
32. Vilken var din favorit tv-show när du var barn? Familjen Macahan, Den vita stenen och sen minns jag några sommalovsprogram - Tom Sawyer och Det stora skogsäventyret.
33. Har du läst; Harry Potter, the Hunger Games eller Twilight-serien? *harkel* En halv Harry Potter har jag läst....
34. Vilka språk, förutom ditt modersmål, vill du vara flytande i? Vara flytande i? Är det någon google translate-översättning? Jag skulle vilja bättra på min tyska och spanska, och sen skulle jag vilja kunna prata franska och italienska eftersom det låter så fint. 
35. Är din pappa skallig? Nej
36. Bästa snabbmatskedjan? Burger King 
37. Har du några husdjur? Hund
38. Var i Sverige hade du helst bott? Trivs rätt bra mitt i gnällbältet.
39. Vilken är den godaste Ben & Jerry smaken? Gillar inte B&J så värst, men väljer baked Alaska tror jag den heter. Inget med kaksmet i alla fall! 
40. Titanic eller The Notebook? Skitfilmer båda två, men det får väl bli "Titanic" tack vare Kate Winslet. 
41. Äter du frukost varje morgon? Nej
42. Hur många gånger har du varit på sjukhuset? Typ aldrig.
43. Har du någonsin sett Hitta Nemo? Inte hela
44. Minns du oftast dina drömmar på morgonen? Ja, alltid!
45. Vilken te smak gillar du bäst? Avskyr te, men ska jag plåga i mig en kopp för att förebygga en förkylning så ska det smaka barnvänligt, typ hallon och vanilj. 
46. Hur gammal var du när du fick reda på att tomten inte var verklig? Enligt mamma listade jag ut det själv ganska snabbt, jag var väl ett par år kanske.
47. Har du en tumblr? En vaddå?? Förmodligen inte, det låter som något tekniskt.
49. 5 bästa svenska tv-programmen som sänds i höst? FEM? Svenska?? Men kom igen, det är ju bara byfåneprogram. Kan inte komma på ett enda jag vill se.
50. Om du hade vunnit 100 miljoner, vad hade du gjort? Köpt lägenhet/hus på roliga ställen, typ London, Grekland, Barca. Rest som en dåre och sen sparat.
 
Varsågoda, det var dagens kok stryk av intressesmurfen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0