Värsta grymma tjejen

Jag brukar inte engagera mig nämnvärt i nobelpriserna. Fysik-, kemi- och ekonomipriserna är ju dessutom helt obegripliga för mig, jag fattar inte vad det är de gjort som renderat ett nobelpris. Litteratur- och fredspriserna tycker jag är intressant, men inte heller där har jag just några åsikter om det är rätt eller "fel" pristagare. Förutom nu. Igår vid lunch satt jag i bilen, då de berättade på nyheterna vilka som fått Nobels fredspris. Jag lyssnade inte så noga för det var ett namn jag inte kände igen. Sen hajade jag till. Sa dom Malala? Jag skruvade upp volymen och lyssnade och till min stora glädje så hade ju Malala Yousafzai fått fredspriset! HURRA! Snacka om värdig vinnare, hon är så jävla grym! Stark, modig och klok som en bok. Heja!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0