Mässdags, finbesök och julklapp

Busy vecka! I tisdags och onsdags stod jag på mässa i Västerås. Det var 60+-mässa så jag har lekt med pensionärer hela dagarna :) Nä men jag hade trevliga montergrannar i min ålder så det var bra. Det är kul men oerhört tröttande att stå på mässa i två hela dagar. Den här gången blev jag inte bara trött i fötterna utan även i öronen. Under hela tiden jag stod där var det ett vesslesvängigt pensionärsband som spelade och sjöng. Det var en omväxlande, men något begränsad, repertoar. Dom lirade allt möjligt, från "Ruby Tuesday" och "Super Trouper" till "Varmkorvboogie" och "Calle Schewens vals". Favoriten var dock "Kiss me quick", den fick jag höra 6 (!!) gånger... Pratade med en hel del trevligt folk, och som vanligt med en hel del gnällspikar. Aja, det är bara att vara trevlig, inget mer med det! Oh, och så blev jag intervjuad minsann! Frodis - nu känd från en helt annan taltidning :) Intervjuaren var dock en s k close talker, något jag har lite svårt för. Jag måste ha lite space. Dessutom tryckte han upp mikrofonen i näsan på mig. Jag försökte backa lite smidigt, men han följde efter och jag hade mitt monterbord bakom mig så det tog stopp. Jag ville inte slå tänderna i micken så jag lutade mig lite bakåt men han bara envisades med att ha micken skitnära ändå. Jag lutade mig och lutade mig så till sist halvlåg jag bakåt över mitt bord med broschyrer och prenumerationskort och grejer. Rena Seinfeldt-sketchen! Man kunde tro att det var Filip och Fredrik som var ute och busade. Totalt klipp slut var jag efter de två mässdagarna och det har suttit i resten av veckan. Jag har ätit för dåligt (mest mässgodis hela dagarna) och druckit för lite så helgen får nog ägnas åt matlagning inför veckan. Ordning på torpet!
 
Igår var det inte mycket till ordning vare sig med det ena eller det andra. Ebba var här på finfrämmande! Nu var det inte mig hon skulle hälsa på utan hon skulle på anställningsintervjuer (ja, plural. Det är tydligen förskollärare man ska bli..) och hade ett späckat schema. Linda var chaufför i värsta bankrånar-style så de for fram och tillbaka över stan med skrikande bildäck (oh well..) för att hålla det pressade tidsschemat. Innan de skulle hem hann vi i alla fall träffas och fika och bladdra en massa goja och skratta (nähä?). Jag fick även en julklapp! Ah, den är så fiin! Ja jag fick öppna den, det var till och med en order!
 
 

Titta så fin! Passar helt perfekt ju!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0