Tanterna på danspartaj

Hej och hå, igår var det Avicii! Jag hämtade upp Elisabeth och sen bar det av mot Tele2 Arena. Jo, jag körde fast jag avskyr att köra bil i Stockholm. Men E hade jobbat natten innan och jag trodde att jag hittade hyfsat (well...) så jag erbjöd mig att vara chaufför. Jag hade skrivit ut en vägbeskrivning och Elisabeth hade fått hjälp av Maria att ladda ner an gpsgrej till mobilen. Alltså... Papper-gps ftw! Den där jävla gps'en i mobilen var ju helt värdelös och inte till någon hjälp alls. Den typ konstaterade att vi var ute och åkte, that's it. Vi blev såklart vansinniga och gapade "Men SÄG nåt då!" "Varför pratar den inte??". Vägbeskrivningen var skitbra så det gick som geschwind att hitta. Svipp sa det så var vi framme. Det jag funderat mest på var var sjutton vi skulle göra av  bilen, men nu kom vi i så god tid att det fanns plats i parkeringshuset. Det var världens kö utanför arenan och eftersom vi inte brydde oss om "förbanden" och dessutom var hungriga orkade vi inte ställa oss i kö utan gick och käkade i stället. Hittade nåt ganska flådigt men trevligt ställe, och så satt vi där en stund.
 
Väl inne på arenan satte vi oss och kollade på folk (vi hade såklart biljetter till innerplan, eller dansgolvet som det hette den här gången). Såg ett par ungdomar med solglasögon och senilsnöre och fnissade lite åt det. Sen såg vi fler och fler med solbrillor och senilsnöre och började undra vad det var frågan om. Var det verkligen så himla hippt bland kidsen?? Eller var det någon dresscode vi totalt missat? Eller en Avicii-grej, ungefär som Kents vita spelning när alla i publiken klädde sig i vitt? Vi fattade nada, tills jag kom på att var en reklamgrej. Pjuh! Då blev det genast lite klarare.
 
 
 
Konserten var jättebra! Vi visade upp flera av våra inövade moves (jomen det är faktiskt sant). Gubbdisco, boybandmoves och David Brent-dans. Megasuccé! Det var till och med en tjej som svimmade, hon blev så bländad av våra färdigheter (okej, det där sista var kanske inte helt jättesant..). Förutom sina egna låtar körde han lite Swedish House Mafia, Robyn, Calvin Harris och lite smått och gott. Lite ovant för mig som är så gammal, att höra någon annan än den uppträdande artistens låtar, men så är det ju med dj's antar jag. Cred för att han använde början av "Loaded" med Primal Scream! Han har breda referenser, den lille raringen :)
 
Som sagt, en bra och rolig konsert, men publiken... *suckar som en gammal stofil* Dom SER ju ingenting, bara går rätt på en! Hallå, jag STÅR här. På riktigt. Jag är inget jävla hologram. Vänligen väj undan lite. Jag ska inte oja mig över dagens ungdom, men vafan liksom... Depeche-publiken må vara både rynkigare och knubbigare, men vi kan uppföra oss! Så, slut på moralpredikningarna.
 
Hemresan gick alla tiders den med! När vi väl kommit ut från arenaområdet vill säga. Det var KAOS! Vi förflyttade oss 20 meter på en halvtimma ungefär och jag höll på att drabbas av likstelhet i kopplingsfoten. Fem bilar bakom oss lär dom ha blivit likstela i både kopplings- och bromsfot, för dom stod i uppförsbacken från parkeringshuset.
 
Idag är jag lite seg och har lite ont i ryggen. Tror den värsta träningsvärken kommer i morgon. Håhåjaja.
 
 
 
 
  

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Aldrig tidigare i världshistorien har två tanter rockat så fett som när vi skrålade med i Loaded och kidsen runt omkring ba "va fan hände här? Va äre för låt?!?!". Personligen är jag mest förvånad över att inte fler tonnisar svimmade av pur beundran över våra skills. ;-)

2014-03-01 @ 16:27:16
Postat av: ungarman.blogg.se

Hej! schysst musiksmak!

2014-03-06 @ 22:20:19
URL: http://ungarman.blogg.se/
Postat av: ungarman.blogg.se

Du är så sagolikt vacker

2014-03-08 @ 11:31:22
URL: http://ungarman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0