Schlagerbaluns

Jamen jag vet att det är måndag och Mellon var i lördags, men igår orkade jag inte skriva. Tant var lite trött och hade ont i håret. "Mellohuvud" som Erik kallade det, haha. Lördagen var en bra dag! Solen sken och jag började dagen med att spy galla över och skratta lite uppgivet åt diverse könstigt fölk ihop med Ebba, Mallan och några till. Jag får travestera Morrissey: Single gals of the world, unite and take over... Hursom, på kvällen kom Kristoffer och sedan Elisabeth hit och vi kollade Mellon, åt chips, drack spansk melonsnaps och gaggade. Otroligt kul, som alltid med dom två.
 
Mellon var den sämsta på flera år tycker jag. Jag anade att Sanna skulle vinna, men jag höll på Ellen. Inte för att den lär haft en sportmössa i Eurovision, men jag gillade den bäst. Totalvinnare at casa de Frodis blev Yohio, följt av Alcazar, och Ellen och Ace Wilder på delad tredjeplats om jag minns rätt. Jumbo blev Bröööööööööder kärakära brööööööder. Bröler snarare... Liggalistan toppades av Andreas Johnson som lite oväntat dök upp. Till min och Elisabeths stora glädje! Kristoffer var mr 100% den här kvällen och satte upp varenda kvinnlig deltagare i hela programmet på sin liggalista. 
 
Efter Mellon gick vi så småningom till Harrys där jag och Kristoffer kom med på en sån där mingelbild. Jag ville inte utan sa nej när fotografen kom och frågade, men K blev eld och lågor och tyckte absolut att vi skulle vara med. Vi var med på en sån bild för ett par år sedan, så K ville väl ha upprättelse. Då såg vi nämligen heeelt groteska ut. Det måste vara den hemskaste bild som tagits, jag skrattar fortfarande högt när jag tänker på det. Folk skickade sms och ba "Men hur ser ni UT??", hahaha. Vi lyckades lite bättre den här gången, men det var ju inte på något sätt bra för det...   
 
Det var inte så mycket folk ute men vi hade skoj ändå. Som vanligt. När jag kom hem på natten såg jag på Facebook att många yrade om ABBA och klagade på Malena Ernman och vad det nu var. Jag var tvungen att kolla på SVTPlay dagen efter för att se vad vi uppenbarligen missat. Har inte ett minne av att vi såg något ABBA-medley, haha. Det KAN ju vara så att vi satt och pladdrade och flamsade då. Eller rättare sagt, att Elisabeth försökt säga något och Kristoffer som har ett attention span of an ant inte lyssnade utan avbröt med frågor och kommentarer tills Elisabeth blev förbannad och skrek åt honom att hålla käften medan jag bara garvade. Jag säger inte att det var så, men det låter troligt :) Men i alla fall, det där ABBA-grejset - vad fan? Vad det verkligen det bästa de kunde åstadkomma? Abba ska man alltid fira, men nu i år fanns det ju verkligen en riktigt bra anledning till att slå på stora trumman och göra något storslaget. Men nej. Marie Bergman och Robin Stjernberg... *suck*
 
Sammantaget blir det bakläxa för Christer Björkman till nästa år för den här Melodifestivalen var verkligen inte bra på något vis (undantaget Sigrid som levererade!). Men självklart ser jag fram emot Eurovision och självklart håller vi alla tummar vi har för Sanna Nielsen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0