När folk kastar pengar efter en (oh well..)

I höstas var jag på syntolkutbildningen och höll ett litet föredrag. Inget stort alls, jag var väl där en timma och pratade om att skriva syntolkmanus. Någon månad senare fick jag en utbetalningsavi från landstinget på 250 spänn, det var som ett litet arvode. Det är ju rätt meckigt med såna där avier, man måste gå in på banken och så kostar det att lösa ut dom, och eftersom det handlade om 250 spänn bara så var det inte som att jag kastade mig i bilen och sladdade in till stan. Snarare tvärtom, jag glömde den där avin hela tiden och till slut hade giltighetsdatumet passerat. Som sagt, det var ju inget stort belopp så jag brydde mig inte om det. Min ekonomi står inte och faller med tvåhundra kronor (än) så jag tänkte att det kan jag väl bjussa på. Men härom morgonen ringde det en barsk dam från landstinget och gav mig bassning! Haha! Hon verkade mäkta upprörd över att de nu fått TILLBAKA pengarna, det verkade som att jag ställde till med världens problem. Förlåt.... *böjer skamset på huvudet* Nu skulle de skicka ut en ny avi i slutet på mars "Så då får du ju hämta ut pengarna!" förmanade hon. Jisses. Många sätt har man ju vaknat på, men att bli uppringd av landstinget och få skäll för att man inte tagit emot deras pengar är ett av de märkligaste. Jag tordes inte säga att jag ska hålla samma föreläsning om två veckor igen, så de kommer att få göra om proceduren ytterligare en gång. Ingen risk att jag slarvar den här gången, nu är jag fattig och vill dessutom verkligen inte få bassning igen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0