VM-sammanfattning, givetvis med liggalista

Jag brukar ju lägga ut liggalistan innan finalen, men jag hade en sån hemsk huvudvärk hela dagen igår (och det berodde mer på åska än det faktum att tant E och jag tog en barrunda i fredags. Faktiskt!) så jag orkade inte. Men en dag sent är bättre än inte alls. Well.. Det var lite klurigt i år. En del spelare har varit väldigt osynliga och lite hänsyn till prestationer på plan tar jag ju, även om det inte på något sätt är avgörande. Sen har jag inte sett alla matcher heller och har säkert missat några lakrits, men jag orkar verkligen inte bildgoogla ALLA spelare i hela VM.
 
Here we go!
 
1. Iker Casillas, Spanien.
 
 
Världens raraste gulle-Iker kniper förstaplatsen i år, av flera anledningar. Givetvis för att han är gulligast i hela VM, men också för lång och trogen tjänst och som lite tröst för att det gick så katastrofalt uselt för laget. Det här lär ha varit sista chansen, på EM om två år lär han nog inte vara förstekeeper längre. Buhuuu, som vi kommer sakna Iker!
 
2. Mats Hummels, Tyskland.
 
 
Har tuffat till sig lite sedan EM -12 and I love it! Jaowsa. Duktig har han också varit och gjort flera mål.
 
3. Panagiotis Kone, Grekland.
 
 
Nej men det gick ju inte så bra det här. Laget förlorade och Panagiotis blev dessutom skadad. En grekisk gud med världens mest ledsna ögon och en sån där frisyr som jag älskar (nähä!?).
 
4. Claudio Marchisio, Italien.
 
 
Killen med de blåaste ögon jag sett....
 
5. Mathieu Debuchy, Frankrike.
 
 
En nykomling! Lagom lång, pigg och väldigt duktig. Det skar ju i tanthjärtat när Frankrike blev utslagna och Mathieu grät på planen.
 
6. Olivier Giroud, Frankrike. 
 
 
Vänligen notera att jag hittade bilder på en spritt språngande näck Olivier men jag valde bort dom eftersom han hade en sån förfärligt ful frisyr där. Olivier har tappat placeringar sedan sist, beroende på konkurrens och på att jag inte tycker han verkar vara så jättereko. Men han var förfärligt gullig när han gjorde mål!
 
7. Ciro Immobile, Italien.
 
 
Förutom Blind (Holland) och Lahm (Tyskland) borde Immobile vara det minst lämpliga namnet på en fotbollsspelare, hahahaha. Rise above your name, som Robin Williams säger i "Döda poeters sällskap" och det gjorde Ciro.
 
8. Martin Caceres, Uruguay.
 
 
Årets hästsvanshottie och numera hela lagets hottie då Diego Forlán mer och mer börjar likna Erik Hamrén.
 
9. Robin van Persie, Holland.
 
 
Han har suttit på listans avbytarbänk i ett par mästerskap, men nu tog han plats. Han har åldrats med värdighet, lite grå tinningarnas charm. Duktig har han också varit, även om det tyvärr varit på "mina" lags bekostnad.
 
10. Xabi Alonso, Spanien.
 
 
Jag är ju väldigt svag för den här killen, det är ingen hemlis precis. Och till skillnad från de flesta av hans lagkompisar så gjorde han ju faktiskt mål..
 
Så! Det var det!
 
Årets roligaste uppstickare: Costa Rica. I samma grupp som England, Italien och Uruguay. Undrar vad det var för odds på att Costa Rica skulle vinna den gruppen. Inget militärt försvar och en kvinnlig president - det är ordning och reda på dom! Dessutom bjöd dom de andra lagen på rejält motstånd.
 
Årets målgest: Valbuena hoppar upp på ryggen på Olivier Giroud, som ett litet barn! När Olivier försökte samma sak gick det sådär, eftersom Olivier är 1.92 lång och nästan kapsejsade hela ekipaget.
 
Årets vildaste firande: den engelska funkisen (materialare eller sjukvårdare eller vad han var) som jublade så hårt efter Sturridges mål att han vurpade omkull, bröt fotleden och fick bäras ut på bår. Allt medan matchen stoppades. Hahahahahahaha!
 
Årets idiot: Luis Suarez
 
Årets WTF-moment: Tyskarnas 4 mål på 6 minuter i semin mot Brasilien.
 
Årets smäll: Christoph Kramers i finalen. Ajajajajajaj!
 
Årets mest handlingskraftige: Bosnien-Hercegovinas målis som blev irriterad på den skadade nigerianen som sinkade spelet, och handgripligen försökte lyfta av denne från planen. Hahahaha, så jävla skönt!
 
Årets fans-outfit: de schweiziska osthattarna!
 
Årets busigaste: den som placerade ut dom där maskotbarnen som gick in med spelarna, och parade ihop längsta ungen med Valbuena som knappt syntes, hahaha.
 
Summa summarum har det varit ett skoj VM (förutom att det gått åt helvete för mina lag..) med mycket mål och flera väldigt bra matcher. Bara två år kvar till EM och då ska tanterna vara på plats, jihaaa!
 
 
  

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det var i lördags vi var på barrunda. Med vänlig hälsning signaturen "Åska yeah right...." ;)

2014-07-14 @ 21:13:15
Postat av: Sara svarar

Jag veeeet, men jag orkade inte ändra.

2014-07-15 @ 20:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0