Roadtrip med kulturtanterna feat. K

Utflyktsdags! Ända till Kvarntorpshögen blev det i kväll, för att se Konst på hög. Elisabeth och jag bestämde redan i våras att en tur till Kvarntorpshögen skulle bli ett sommarevenemang och Marion och Kristoffer hängde med. Vädret var perfekt, soligt men lagom varmt. Tänk om vi åkt igår kväll, då hade vi hamnat mitt i åskovädret och förmodligen blivit träffade av blixten. Jag har aldrig varit på Kvarntorpshögen och även om jag inte är så intresserad av konst så tycker jag det är en kul grej att ha en massa skulpturer och grejs där uppe, så det var kul att ha varit där och sett det. Konstverken som sådana...mja, de var väl sådär faktiskt. Men som sagt, kul att se!
 
 
 
"Waaaall" - Lars Vilks
 
 
 
"Bröstskål" - Ulf Rollof
 
 
 
"Ljusrum I och II" - Pål Svensson
 
 
 
"Var är konstverket" - Marc Broos. Vad som ingår i skulpturen får ni själva räkna ut :)
 
 
 
Kristoffer försöker klämma sig in i Ulla Viottis "Energi-Magi"
 
 
 
- Men var är Örebro någonstans?
- Är det Husmors parkering där nere, ska jag ta en paparazzibild?
- Sköllersta borde ligga däråt.
 
Snillen på hög spekulerar
 
 
 
"Hesperidernas trädgård" - Lars Vilks
 
 
 
Det här är mitt egna konstverk! Det heter "Tant på hett tegeltak" :) Man tar "Bunker" av James Bates och så lägger man en fotograferande tant ovanpå, simsalabim!
 
 
Konstverket som i folkmun kallas "Johansson"
 
 
 
Det här vet jag inte vad det heter, det är nästan så jag misstänker att det inte ingår i utställningen.
 
Sen åkte vi till Kumla Sjöpark för att fika, men det var stängt på måndagar. Klockan var rätt sent med kumlamått mätt så det var stängt på fiken inne på torget också. Det fick bli glass på Ica Maxi! *asg*
 
 
Tre små gummor på en parkbänk. Notera så elegant synkade vi sitter med benen, det var faktiskt inte planerat.
 
Även om konstverken i sig inte var så vesslespännande var det en trevlig utflykt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0