Ljud som ljud liksom

Fotbolls-VM börjar gå mot sitt slut. I lördags skulle Elisabeth och jag se kvartsfinalerna på lokal. Vi valde O'Learys vilket är lite av en chansning, då de tar det här med sportbarskonceptet ganska så lättvindigt ibland... Det var glest med folk och vi fick plats där vi såg ordentligt. Bra så. Mat och dryck beställdes och smakade mycket bra. Bra så. Första halvlek både såg och hörde vi ordentligt. Bra det med. I halvlekspausen drog de ner volymen när det var studiosnack och reklam. Det gjorde inget, då vi hade egna saker att avhandla. Sen började andra halvlek och då var det fortfarande ytterst dåligt med volymen så vi hörde inte kommentatorerna. "Kan vi få lite ljud?" frågade vi en servitör som svarade "Ljud? Javisst!", knatade iväg och, hahahahaha, stängde av TV-ljudet i hela lokalen och satte på musik i stället!! *facepalmar så jag får blåmärken* Hahahaha! Folk började bua och vissla och vi dog nästan. Snälla, trodde han att vi ville lyssna på musik mitt i fotbolls-VM? Och - trodde han att ALLA ANDRA också ville det?? Gud så roligt.
 
Efter första matchen kände vi att ett lokalbyte var på sin plats, så då gick vi till Ivys uteservering ett tag och sen till Pitchers. På Pitchers var det också dålig volym när andra matchen började så då frågade vi även där om vi kunde få lite ljud. "Och med ljud menar vi inte musik" tillade jag, men det slapp vi. Matcherna gick ju som vanligt - inte min väg. Suck. Men det var en kul kväll ändå!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0