Ett steg framåt

Nej det blev ingen quizvinst igår... Men vi bättrade på vårat resultat från förra veckan med en poäng! Hade jag inte varit tvärsäker och envis på en hockeyfråga hade vi haft ytterligare en poäng. Men men, vi hade inte vunnit för det. I kategorin Obskyra sportfrågor briljerade Elisabeth än en gång, och musikintron var även denna vecka min paradgren. Sen kunde jag även vilket år Whitesnakes album med "Here I go again" släpptes. Ingen kunskap man kanske bör skryta med, men det är inte min förtjänst utan Magnus. Jag lånade ett videoband med musikvideos av honom när jag och Erika skulle redovisa om Rick Astley i skolan, och på det bandet var Whitesnake med. Jag räknade ut att då måste det varit 1987 eftersom jag mindes att det var i nian, det var vinter och jag hade långt hår. Vansinnigt långsökt, jag vet, men det gav oss en poäng! Magnus ville inte alls kännas vid detta när jag påminde honom via fejjan. "Om det var Rick Astley på videobandet var det Andreas band!" försökte han. Hahaha, moget att skylla på lillbrorsan! Nänänä, jag minns allt. Och då menar jag ALLT! Utom vem som gjorde Tysklands mål mot Frankrike i kvartsfinalen i VM... Det var ju hela två veckor sedan, sånt går ju inte att hålla reda på. Hade vi gått efter min vanliga princip att välja antingen det mittersta alternativet (som vi inte hade några) eller välja den snyggaste så hade vi fått poäng (det var Mats Hummels). Nu försökte vi i stället TÄNKA och det gick ju som det gick... Jag tyckte vi även borde fått ett bonuspoäng för att vi kunde förnamnet på den italienska fotbollsdomaren Pierluigi Collina. "Det räcker med Collina" sa quizmastern vid genomgången, varpå team Två arga tanter (vi alltså) tjöt "Näääääj!!". Roligt var det i alla fall. Till nästa vecka får vi plugga klubbemblen och ÖSK-spelare!
 
Efter quizet gick vi till Ivys uteservering. Det var ett väldigt otaktiskt drag. Där var det nämligen trubadurtorsdag... Jag avskyr trubadurer och det här var katastrofdåligt. Vilken låtlista! "Hallå du gamle indian", "Dagny", Lasse Berghagen, något slags jazzfusioninspirerat Lönnebergamedley, "Hit the road Jack" med ett skitlångt orgelsolo och jag vet inte allt vad vi fick utstå. Gaah! Jag hade huvudvärk när jag kom hem. Aja, då vet vi vart vi inte går nästa gång.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0