Mello, deltävling 4

Men vad blir det för final i Melodifestivalen?? Bara skräp ju! Som sagt, jag har inte hört låtarna från första delfinalen så det kanske gömmer sig några riktiga höjdare där, men det känns tveksamt. Igår var det för första gången rätt låtar som gick till final. Alcazar gjorde "Stay the night" i en ny, glittrigare kostym. "Man vet vad man får" sa Marion, och det stämmer ju. Inget nytt under solen där, men helt okej. Och i konkurrensen (eller snarare brist på konkurrens) var den ju bäst. Att Anton Ewald skulle gå vidare var ju ingen skräll och jag har inte så mycket att säga om det känner jag. *rycker på axlarna* Men resten? Alltså, Linda Bengtzing... Jag tååååål henne inte! Jävla epatraktormusik. Nicke Borg hade jobbat med den låten i två år. HUR gick det till?? Knåpade han ihop låten och sen satt och skämdes i 20 månader? Det borde han. Hua! Min favorit förutom Alcazar var Josef vadhannuhette. Han såg ut som Zlatans och Björks lovechild. Förutom texten var hans låt rätt rar, med lite välvilligt inställda öron tyckte jag att kören och beatet lät lite Hurts.
 
Kläderna igår såg ut som de kom från gamla Project Runway-utmaningar där de använt soffor och bilar och allsköns skit och bråte. Åthutning och bakläxa till den som stylat Ellinor. Och återigen en åthutning och bakläxa till manusskrivarna och inte minst - mellanakten! *dåndimpar* Herreys i Linköping och nu något slags Tomas Ledin-medley på mandolin eller vad fan det nu var. Gaaah!
 
Nej, årets Mello känns inte alls bra. Men Andra chansen kan bli en riktig skrattfest!! Bara en massa pinsamma hårdrockare med coola moves :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0