Uppdrag: ta oss hem igen

Jamen jaha... På torsdag morgon ska jag och Jenny åka till Köpenhamn på konsert. Idag var det bombkaos på Arlanda och sen utfärdades stormvarning. *suck* Jag åker upp till Stockholm i morgon kväll för att sova över hos Jenny och Niklas och hade planerat att ta bilen. Jag avskyr ju att köra bil i Stockholm, och i allra högsta grad till ställen i Stockholm jag inte hittar till (vilket är allt utom Globen, typ) men Niklas hade förklarat att det var såååå lätt att hitta till dom - "till och med Jennys mamma hittar och törs köra!". Det såg verkligen inte svårt ut på kartan, det måste jag erkänna. Men så ska det tydligen bli värsta skitvädret... Såklart.. I morgon går det säkert bra, men på fredag skulle det vara storm och då kommer jag vara rätt trött har jag en känsla av, så jag tar tåget i stället. Inte det mest tillförlitliga kommunikationsmedlet när det är skitväder, men jag chansar! *living on the edge* Jag har packat ner en bok att sysselsätta mig med vid eventuellt tågstrul. Vi får väl se om vi öht tar oss hem, eller om stormen skjutsar iväg planet någon helt annanstans.
 
Det blir inte mycket till 2 Do-lista den här gången. Vi ska bara vara där i 31 timmar och ska inte turista något, det gjorde vi förra gången. Egentligen är det nog bara 2 saker som står på listan:
 
* Gå på konsert
* Gå på julmarknad på Tivoli
 
Tja, och sen att ta oss hem igen men det är inte något vi kan påverka precis. Jag gillar inte att inte ha läget under kontroll, så det här annalkande ovädret stör min uppladdning en hel del faktiskt. Men kommer vi väl fram så kommer jag vara helt övertaggad. Gaaah, det ska bli så skoj! Nu dansar vi soldans till "Oh, l'amour!"
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0