Shout it loud - kan du fethaja

En minst sagt udda lördag blev det! Först var det premiär för Knotas Kiss-tributeband att spela på Ritz. Det är ju verkligen inte min musik alls, men man vill ju supporta sina vänner och se vad i allsindar de skulle hitta på med smink och bomber och granater. Sen visste jag att det skulle komma en hel del folk från förra jobbet, en del som jag inte träffat på flera år, så det såg jag fram emot. Elisabeth och jag började med en cider på O'Learys uteservering. Hallå, uteservering! Äntligen! När vi kom till Ritz han vi inte mer än komma innanför dörren innan vi träffade gamla kollegor till höger och vänster. Superkul! Jag ska väl inte säga att jag lyssnade skitnoga på bandet, men jag både skrålade med och dansade gubbdisco :)
 
Efter konserten drog vi igång dansgolvet. Det var rena personalfesten, nästan som förr i tiden. Otroligt roligt att prata med gamla kollegor som jag faktiskt inte alls umgåtts med tidigare, knappt pratat med. Roligast var när L berättade att han stagedivat till M. A. Numminen på Hultsfred för ett antal år sedan - och ingen tog emot honom! Jag dog nästan av skratt, det var bland det coolaste jag hört någonsin så jag skrek "I love you!". Vilket man ju gör bara sådär till folk man inte känner... Ja, tant var en smula på kanelen, det ska erkännas. Men hallå, jag är synthpoppare och skulle lyssna på Kiss - då behöver jag lite eldsvatten. Sjukt kul var det i alla fall. När våra kollegor började troppa av en efter en så tyckte vi att det var dags för lokalbyte. Vägg i vägg med Ritz är Nivå, där E och jag var efter Hives-konserten för ett drygt år sedan. Det är enda gången, det var hillbillykalas då och vi har inte varit där något mer. Delvis beroende på deras livsfarliga entré som är så brant att man riskerar att störta huvudstupa rätt in i garderoben. Nu är det tydligen gayklubb fick vi veta. Träffade Daniel utanför, som jag heller inte sett på evigheter. Hursom, vi knallade in på Nivå och så dansade vi där resten av natten.  Väl hemma lyckades jag vurpa och stå på öronen i klädkammaren..
 
Jag var inte jättepigg igår men det var ingen större fara. Men poff sa det så slog träningsvärken till, vojvoj.  Janne fotade konserten och tydligen hade han tagit bilder på dansgolvet efteråt. Hrmmm, han antydde att det hade varit rätt bra drag på mig och att han hade fått några bra bilder, haha. Oj så intressant, han kanske lyckades föreviga när jag försökte hångla upp Lisa!
 
Hårdrockskonsert och gayklubb - inte den typiska lördagen för mig. Men jävlar vad kul det var!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0