Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också bra)

Senaste veckan har inte varit så kul. Har varit lite förkyld men inte tillräckligt för att stanna hemma, tråkiga saker på jobbet och lite allt möjligt. Så i lördags klättrade jag på väggarna och var jättefrustrerad. Ni vet, när man bara vill kröka, dansa, ragga, fatta dåliga beslut (ni ba' "ehm nej, men för all del, fortsätt") för en kväll för att blåsa ut lite negativ energi. Hursom, folk hade tydligen bättre saker för sig än att busa med mig så jag gick helt enkelt ut själv! Nu fick jag ju revidera min plan lite, jag går inte ut och lever rövare helt själv. Men jag tänkte att alltid träffar jag väl nån jag känner. Det började med en taxiresa, som vanligt. Det var bisarrt, som vanligt. Chaffisen spelade musik på vrålvolym, jag hörde så fort han svängde in på gatan. Musiken i fråga var den gamla schlagern "Ooooh...aaahhh (just at little bit)" med Gina G. Mjahapp... Klämmig bit i och för sig.. Sen när jag hoppade in tittade han på mig och, hahaha, bytte JÄTTESNABBT till en Led Zeppelin-skiva! Får jag välja så väljer jag ju Gina G före Led Zeppelin, men jag blev så full i skratt att jag lät honom hållas. Coola killen. Som om det inte var nog med det - han hade dessutom en skitful bebistatuering på armen! Jag dog. Samma dag som jag bloggar om fula bebistatueringar! Vad är oddsen, VAD är oddsen?? Det börjar bli lite väl många såna sammanträffanden nu tycker jag.
 
På krogen var det skittråkigt, jag vet inte vad som hänt! Vart går alla? Och varför har ingen sagt till mig att vi har bytt vattenhål? Flyr dom från mig kanske, vavava? Nu fick jag ju mingla med morons och nykter dessutom, hujedamig. Jag orkar inte återge alla hjärndöda konversationer jag blev påprackad utan vi kan bara konstatera att det blev ett väldigt kort besök på Harrys. Men man får tänka positivt - jag var inte bakis dagen efter när jag skulle jobba! Däremot hade förkylningen bytt strategi och i stället för rinnande näsa och halsont så hostade jag så hela studion skakade. Kände mig som världens sämsta kollega som hostade sönder både Tomas och Saras inspelningar. Blev hemskickad lite tidigare för att kurera mig, dom orkade väl inte lyssna mer på mitt hackande :)
 
Joråsåatt, det går bra nu. Det gör det..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0